غربالگری فشار خون و دیابت ۵۰۰ هزار کرمانشاهی انجام شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طرح غربالگری فشار خون و دیابت ۲ هفته است که شروع شده است گفت: در این مدت غربالگری بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ قباد محمدی روز سه‌شنبه در نشست جامعه پزشکی استان با رییس کل دادگستری، افزود: استان کرمانشاه از نظر کادر سلامت و پزشکان، غنی ترین استان در غرب کشور است بطوریکه روزانه ۵۰۰ بیمار از سایر استان‌ها و ۲۰۰ بیمار از کشور عراق برای امور درمانی خود به استان کرمانشاه مراجعه می کنند و این مراجعه نه به دلیل امکانات و تجهیزات بلکه به دلیل کادر پزشکی خبره در استان است.

وی حوزه سلامت مردم را یکی اولویت های دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار کرد: برنامه های خوبی در حوزه سلامت در حال اجرا است و در طرح غربالگری فشار خون و دیابت که ۲ هفته است شروع شده تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شده اند و در عین حال طرح پزشک خانواده را که در روستاها آغاز شده بود به شهرها هم گسترش دادیم تا هر سه هزار نفر دارای یک پزشک خانواده باشند.

محمدی با اشاره اینکه توسعه زیرساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی هم یکی دیگر از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: در یک سال گذشته ۵۰ خانه بهداشت در استان به بهره برداری رسیده است و اکنون هم ۱۰۰ پروژه در روستاها در حال اجرا است و این در حالی است که مرکز جامع سرطان غرب کشور که جزو چهار مرکز برتر کشور است به زودی به بهره برداری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه در پیوند مغز و استخوان اطفال و استفاده از سلول های بنیادی جزو استان های برتر در کشور است، افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۲۰ رشته تحصیلی را اضافه کردیم و امروز در ۱۱۵ رشته تحصیلی و در مقاطع مختلف دانشجویان را تربیت و تحویل جامعه پزشکی می دهیم.

وی با بیان اینکه براساس رتبه بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه سوم فناوری در کشور را کسب کرده است و در حوزه تحقیقات هم در جایگاه هفتم کشور قرار داریم، گفت: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت انتقادات و شکایات مردم است و این موضوعات تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

محمدی یکی از معضلات استان را مهاجرت پزشکان از استان به سایر استانهای کشور و حتی خارج از کشور عنوان کرد و گفت: رسیدگی به این موضوع نیازمند عزم استانی و ملی است.

بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه از ۲۵ بیمارستان دولتی، نیمه دولتی و خصوصی با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تخت فعال بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha