هواشناسی: باران پراکنده و کاهش دما استان کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود امواج ناپایدار، بارش باران پراکنده و کاهش دما، از اواخر وقت فردا چهارشنبه استان را فراخواهد گرفت.

سعید قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، تا بعدازظهر فردا (چهارشنبه) به استثنای نوساناتی مختصر در دمای هوا و انباشت آلاینده‌های شهری، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان کرمانشاه پیش بینی نمی شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این وضعیت، امواجی ناپایدار از اواخر وقت فردا تا شنبه هفته آینده جو کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده و ضمن کاهش دمای روزانه، افزایش نسبی دمای شبانه و در بعضی ساعات وزش باد و بارش‌ های پراکنده برای سطح استان در پی خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: طی همین مدت احتمال بارش، در ساعاتی از روزهای پنجشنبه و شنبه و عمدتا در نواحی کوهستانی پیش بینی می شود.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با هفت درجه زیر صفر و سومار با ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کرمانشاه بودند.

قاسمی اضافه کرد: طی همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین منفی ۲ درجه تا ۲۰ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که بیشتر زمین‌های آن دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha