تنها راه نجات تهران از آلودگی هوا، حرکت به سمت برقی شدن است

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر اینکه تنها راه برای نجات تهران از آلودگی هوا، برقی شدن است، گفت: اقداماتی برای برقی کردن تهران شروع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجید عمیدپور در مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی شبکه های هوشمند انرژی در محل پژوهشگاه نیرو، افزود: اقدامات در زمینه برقی کردن تهران از گذشته شروع شده و پژوهشگاه هم در این باره کارهایی انجام داده است.

وی بر ضرورت هوشمند سازی شبکه برق تاکید کرد و گفت: اقداماتی در این خصوص از سوی وزارت نیرو در حال انجام است.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: در دنیای امروز بدون حضور عناصر دیجیتال نمی‌توان یک کشور پهناور با مسائل گوناگون را مدیریت کرد و راهبری درستی داشته باشیم.

عمیدپور ادامه داد: برای مدیریت بهتر مسائل باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد.

وی درباره رویکردهای برون‌رفت از این مسائل به تمرکززدایی از دولت و بخش دولتی اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات شهر تهران الکتریکی شدن در سایه تحولات نوآورانه است که در یک برنامه منسجم همه این مسائل قابل اجراست.

رئیس پژوهشگاه نیرو ضمن تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های صنعت برق ادامه داد: قدم‌های جدی در این زمینه از سوی وزارت نیرو و شرکت‌های مادرتخصصی در دست انجام است.

عمیدپور افزود: دیجیتالی‌شدن عناصر صنعت برق از توربین نیروگاه تا بازار برق را شامل می‌شود و در تمام عناصر تولید، توزیع و مصرف و دیگر بخش‌ها وارد می‌شود وی از ورود پژوهشگاه نیرو به بحث هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: ما هم ورود کردیم تا شاهد شتاب بیشتری در این حوزه باشیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: زیست‌بوم از ایده تا فناوری طراحی شده و توسعه بازار از المان‌های این زیست‌بوم است.

عمیدپور با بیان اینکه چالش‌های متعددی در حوزه بین‌الملل داریم افزود: بهترین راهی که شناسایی کردیم ارتباط با ایرانیان خارج از کشور است که متخصصان خوبی به‌ویژه در حوزه صنعت برق محسوب می‌شوند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این کنفرانس برگزاری رویدادی است که تلاش شد محدود به برگزاری یک کنفرانس با ارائه چند مقاله نباشد.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: در واقع از سوی شرکت‌های تخصصی برق مسائلی مطرح شده بود و شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در این رویداد به تعامل پرداختند و اتفاق خیلی خوبی که افتاد شرکت‌های دانش‌بنیان با مسائل صنعت برق و کارهایی که باید روی آنها متمرکز شوند آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha