«حریر» به دنبال اقناع فیلمسازان برای ارائه تصویر بانشاط زن ایرانی است

تهران- ایرنا- دبیر رویداد رسانه ای «حریر» گفت: به دنبال اقناع ذهنی فیلمسازان و کارگردانان و تولیدکنندگان آثار تصویری برای ارائه تصویر بانشاط زن ایرانی هستیم تا ضرورت تولید را احساس کنند و جلوی سیاه نمایی را بگیریم.

ندا ملکی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به جایگاه هنر و رسانه در خلق مفاهیم و معیارهای سبک زندگی خانواده و میزان اثرگذاری متقابل زن و رسانه رویداد رسانه‌ای حریر برگزار می‌شود.

وی افزود: تغییرات شناختی در حوزه زن و خانواده در طول سال های گذشته آسیب هایی به این حوزه وارد کرده که راهکارهای برون رفت و ارتقای کرامت زن و خانواده ایرانی با استفاده از ابزار رسانه ای و هنر را برای ایجاد تغییرات شناختی به سمت ترمیم آسیب ها و ترسیم زن و خانواده و از سوی دیگر احیای شاخصه ها و مولفه های خانواده در تراز جمهوری اسلامی الزامی می کند.

ملکی خاطرنشان کرد: قرار است این دغدغه مندی در ذهن اهالی هنر و رسانه های تصویری ایجاد شود که بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به زن و خانواده در تراز جمهوری اسلامی اختصاص دهند.

«حریر» به دنبال اقناع فیلمسازان برای ارائه تصویر بانشاط زن ایرانی است
ندا ملکی

رویکرد ما ایجابی است و می خواهیم هر چیزی که به کرامت زن مربوط است و شاخصه های مطلوب خانواده ایرانی را به دنیا و حتی مردم خودمان نشان دهیمدبیر رویداد رسانه‌ای حریر و عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: این رویداد کاملا تخصصی و با سایر رویدادهای مشابه متفاوت است، هدف نخست ما ایجاد شناخت در مورد زن و خانواده و تبیین ضرورت تولیدات رسانه‌ای تصویری در این حوزه است تا از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

ملکی تصریح کرد: رویکرد ما ایجابی است و می خواهیم هر چیزی که به کرامت زن مربوط است و شاخصه های مطلوب خانواده ایرانی را به دنیا و حتی مردم خودمان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه چهره مثبت خانواده ایرانی در حال حاضر بویژه در عرصه سینما فیلتر شده، افزود: قرار است یک تصویر با نشاط و کارآمد و سالم و امیدآفرین از زن و خانواده ایرانی در سینما و تلویزیون ارائه دهیم.

دبیر رویداد رسانه‌ای حریر ادامه داد: بسیاری از انتخاب های زندگی و شکل تعامل زن و شوهر و اعضای خانواده بر اساس الگوهایی از پرده سینما و نمایش خانگی انتخاب می شود به همین دلیل ما در این رویداد به دنبال اقناع ذهنی فیلمسازان و کارگردانان و تولیدکنندگان آثار تصویری برای ارائه تصویر بانشاط زن ایرانی هستیم تا ضرورت تولید را احساس کنند و جلوی سیاه نمایی را بگیریم.

«حریر» به دنبال اقناع فیلمسازان برای ارائه تصویر بانشاط زن ایرانی است

ملکی گفت: متولی این رویداد یک روزه که ۱۷ آذرماه در مجموعه فرهنگی هنری آسمان فرهنگستان هنر برگزار می شود، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و دارای چهار پنل تخصصی خواهد بود.

به گفته وی در مرحله دوم این رویداد فراخوان منتشر و آثار داوری و جوایزی در نظر گرفته خواهد شد تا به یک فرایند تدریجی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha