۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85312612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 هزار و ۵۱۴ شغل در دولت سیزدهم برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هزار و ۵۱۴ شغل در دولت سیزدهم برای اقشار مختلف مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی ایجاد شد که معلولان ۸۵ درصد این میزان شغل را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن توحیدی مقدم روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: بیشتر افراد معلول از جمله نابینایان، کم بینایان، ناشنوایان و برخی از گروه‌های دیگر توانایی ایجاد شغل را دارند و بعضا حتی دارای مهارت زیادی نیز هستند و اینجاست که جامعه باید این افراد را در بازار کار پذیرش و نقش خود را به این قشر ادا کنند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم توجه خاصی به ایجاد اشتغال برای گروه هدف دارد و در این راستا تسهیلات خوبی برای معلولان و کارفرمایان در نظر گرفته که نقطه قوتی در زمینه توانمندسازی معلولان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش مسکن را یکی دیگر از نیازهای اساسی گروه هدف دانست و گفت: در این دولت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان شد که ۸۰ درصد از این واحدها ویژه معلولان است.

وی افزود: اینک هیچ معلول پشت نوبت زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان وجود ندارد و این مهم در اولویت کاری سازمان و دولت سیزدهم قرار دارد که همه جامعه هدف باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

توحیدی مقدم به مناسب سازی اماکن عمومی و سایر فضاها تاکید کرد و افزود: تمامی اقداماتی که برای گروه هدف انجام می شود باید با توجه به نظر و خواسته آنان باشد که در این راستا کمیته ای نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اداره ها و سازمان ها ملزم به مناسب سازی هستند ادامه داد: مناسب سازی خواسته اصلی گروه معلولان، جانبازان و سالمندان محسوب می شود و متاسفانه این مهم در تمامی اداره ها رعایت نشده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بر پیشگیری از معلولیت نیز تاکید کرد و گفت: طبق آمار کشوری سالانه ۶۰ هزار نفر به علت تصادفات به نوعی معلول خواهند شد که در این راستا باید اقداماتی انجام شود.

 هزار و ۵۱۴ شغل در دولت سیزدهم برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی ایجاد شد

ضرورت مناسب سازی شهرها و روستا برای معلولان

استاندار نیز در ادامه این همایش گفت: استفاده از توانمندی های معلولان باید در جامعه ظهور و بروز کند و سطح زندگی در محیط شهری و روستایی برای همه افراد یکسان باشد، نه اینکه یک قشر خاص برخوردار باشند و این امر باید به باور عمومی و فرهنگ بدل شود.

محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اینکه مناسبت سازی ها برای افراد معلول باید به درستی انجام شود، اظهار داشت: همه افراد حتی معلولان از لذت زندگی باید بهره مند شود، لذا شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی فضاها را برای همه افراد قابل دسترس کنند.

وی بر ارتباط تنگاتنگ با جامعه معلولان تاکید کرد و افزود: مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی این اقدامات را برای معلولان تسهیل کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر خداوند یک توانایی را از شخص بگیرد، نعمت دیگری را به وی می بخشد، بنابراین نباید و نمی توانیم توان معلولان را نادیده بگیریم و نادیده گرفتن این توانمندی ها، نادیده گرفتن خلقت های خداوند است.

 هزار و ۵۱۴ شغل در دولت سیزدهم برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی ایجاد شد

به گزارش ایرنا، این همایش در سالن گلشن بجنورد و به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار و از تعدادی از معلولان موفق در زمینه های مختلف تقدیر شد.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند و مابقی دارای سایر معلولیت ها هستند.

در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۱۱ تا ۱۷ آذرماه هفته گرامیداشت معلولان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha