کمبود امکانات مانع فعالیت تشکل‌های مردم نهاد یزد نشود

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: کمبود امکانات و مسائل مالی وجود دارد ولی نباید مانع فعالیت تشکل‌های مردم نهاد به خصوص در حوزه جوانان در استان شود.

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی " دوشنبه شب در جمع اعضای شبکه تخصصی سمن‌های جوانان میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: انتظار این است که تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان در سایه برنامه ریزی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به اهداف گام بردارند.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه جوانان توسط تشکل‌های مردم نهاد انجام شده ادامه داد: شبکه‌های تخصصی، راهنمایی برای فعالیت تشکل‌ها در حوزه‌های تخصصی است و این شبکه‌ها امکان هم‌افزایی و تبادل تجربیات را برای تشکل‌ها و سمن‌های جوانان فراهم می‌کنند.

حاجی حسینی افزود: این شبکه‌ها با هدف شناسایی مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد، هم‌افزایی و تعامل اعضای شبکه در موضوعات مشخص، فعال‌سازی و ارتقای ظرفیت‌های کمی و کیفی سمن‌ها، برقراری تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و همچنین آموزش و حمایت مادی و معنوی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد تشکیل و راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه سمن‌های میراثی به دلیل جایگاه مردمی که دارند باید خود را شریک و تاثیرگذار در امر سیاست‌گذاری بدانند ، گفت: هر یک از شبکه‌های تخصصی دارای شورای تخصصی است که این شوراها الگو و نقشه راه را برای شبکه‌ها مشخص کرده و همچنین بر عملکرد صحیح و انجام درست کارها نظارت دارند.

کمبود امکانات مانع فعالیت تشکل‌های مردم نهاد یزد نشود

این نشست در راستای گفت‌وگو و هم‌اندیشی با شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد جوانان با عنوان " نبض جوانی" برگزار و در اولین نشست اعضا شبکه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری مسائل خود را با مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاون امور جوانان این اداره‌کل مطرح کردند.

هم‌اکنون ۹۸۰ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف محیط زیست، هنر، علمی، ورزشی، خیریه، میراث فرهنگی و خانواده در استان یزد فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha