۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85312154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پزشکان بدون مرز خواستار فشار بر اسرائیل برای توقف حملات به غزه شد

تهران-ایرنا- سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه در بیانیه‌ای خواستار فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات به مردم غزه شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی" این سازمان بشردوستانه مستقر در فرانسه در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: " این حملات باید اکنون متوقف شود! ما از کشورهای سراسر جهان می‌خواهیم که به اسرائیل فشار بیاورند تا حملات به مردم غزه را متوقف کند و به محاصره آن پایان دهد. "

پزشکان بدون مرز با بیان اینکه "حمله همه جانبه" اسرائیل فقط علیه حماس انجام نمی‌شود، اعلام کرد: "ما شاهد رسوایی آشکار اصل اساسی بشریت هستیم. "

این سازمان افزود: «این حملات علیه تمام غزه و مردم آن است.»

پزشکان بدون مرز تاکید کرد: "حتی جنگ‌ها نیز قوانینی دارند. اما اسرائیل با دکترین نظامی خود که تناسب ندارد, این قوانین را نادیده گرفته است. شمال غزه درحال محو شدن از نقشه است. "

به گزارش ایرنا, بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده‌اند اما مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده‌اند که این جنگ علیه حماس و نیز آزادسازی اسیران صهیونیست بوده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده بود در تلاش برای کشتار مردم بود تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و اهداف متجاوزانه خود را تحمیل کند. به همین دلیل اقدام به بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این منطقه و بازداشت پزشکان و مجروحان بستری در بیمارستان‌ها کرد.

بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha