۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85312121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم ناکامی‌های اترک؛ فوتبال خراسان‌شمالی در قعر جدول

بجنورد- ایرنا- فوتبال خراسان‌شمالی که با تیم لیگ دسته دومی اترک در بین ورزش دوستان مشهور است با انجام هشت بازی در فصل جاری تنها چهار امتیاز کسب کرده و همچنان با حالتی بحران زده قعرنشین رقابت‌ها است.

به گزارش ایرنا، اترک خراسان شمالی در کنار شاهین بوشهر همچنان ناکام رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور است و انگار در این فصل نیز تنها تمرکز این تیم زنده ماندن در لیگ دسته دوم فوتبال ایران است.

اترک که تنها نماینده فوتبال خراسان شمالی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور است سال ۹۸ با خرید امتیاز تیم باشگاه مقاومت تهران پا در رقابت های لیگ دسته ۲ گذاشت و مردم خراسان شمالی نیز روزهای رویایی را برای تیم خود با سرمربیگری فیروز کریمی متصور بودند.

حاشیه و مشکلات این تیم از همان سال ۹۸ با سرمربیگری کریمی آغاز شد و نه تنها رویای فوتبالی مردم خراسان شمالی تعبیر نشد بلکه در هر فصل دغدغه ها متمرکز بر ماندن در لیگ دسته دوم شد.

تداوم ناکامی‌های اترک؛ فوتبال خراسان‌شمالی در قعر جدول

با عملکرد ضعیف کریمی در این تیم، مالک این تیم به تعویض های پی در پی مربیان متوسل شد اما آن هم تاثیری آن چنانی در پیشرفت این تیم بومی نداشت و سازمان همیاری شهرداری که موسس این تیم بود، چتر حمایتی اش را جمع کرد و آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مالک خصوصی و سرمربی جدید این تیم، جمشید هاتفی در حالی که اترک فصل گذشته اوضاع بحران زده ای داشت با کسب امتیازات ارزشمندی این تیم را از سقوط نجات داد اما او هم بعد از مدتی در یک نشست خبری از کمبودها، کم لطفی های صنایع و مشکلات این تیم گفت و اعلام کرد از پس منابع مالی این تیم برنمی آید.

تداوم ناکامی‌های اترک؛ فوتبال خراسان‌شمالی در قعر جدول

بازگشت اترکی ها به مدار باخت و تساوی

مشکلات مالی اترک ادامه دار شد و این تیم در فصل جاری نیز به مدار باخت و تساوی بازگشت به گونه ای که انگار امسال نیز تمرکزها تنها بر زنده ماندن این تیم در لیگ دسته دوم خواهد بود.

تنها تیم فوتبال خراسان شمالی در لیگ دسته دوم از هشت مسابقه فصل جاری که تاکنون برگزار شده، چهار تساوی به دست آورد؛ یعنی چهار امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن در کارنامه هاتفی و بازیکنانش ذخیره شده است.

این نتایج ضعیف موجب شد اترک در فصل جاری نیز در قعر جدول کمی بالاتر از شاهین بوشهر جاخوش کند.

بی تردید بازگشت دوباره اترک به مدار باخت و تساوی ناشی از مشکلات مالی است که همواره داشته که برای توضیحات بیشتر علی رغم تماس های مکرر خبرنگار ایرنا سرمربی و مالک این تیم پاسخگو نبود.

اگر هاتفی پاسخگو بود، حداقل دلایل نتایج ضعیف و یا برنامه های این تیم در بازی های آینده برای هواداران روشن می شد.

تداوم ناکامی‌های اترک؛ فوتبال خراسان‌شمالی در قعر جدول

طبق قانون نمی توان به باشگاه خصوصی کمک کرد

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این خصوص می گوید: تیم فوتبال اترک خراسان شمالی باشگاه خصوصی محسوب می شود و براساس قانون نمی توان به آن کمک دولتی کرد.

داوود خدابنده می افزاید: مالک باشگاه باید قبل از خرید امتیاز این تیم پیش بینی می کرد که دستگاه های دولتی براساس قانون نمی توانند از باشگاه‌های خصوصی حمایت کنند.

وی تصریح می کند: با این وجود اداره کل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی با همراهی خوب هیات فوتبال استان همواره با این تیم همکاری کرده است و تمامی تلاشش را برای برطرف کردن مشکلات انجام می دهد.

خدابنده ادامه می دهد: زمین چمن و خوابگاه همیشه به صورت رایگان در اختیار بازیکنان این تیم قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: مالک باشگاه اترک باید بخشی از امتیاز خود را به صنایع واگذار کند تا کمبود منابع اعتباری خود را جبران کند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تصریح می کند: صنایع ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از ورزش خراسان شمالی به ویژه در رشته فوتبال دارند که باید رایزنی های لازم در این خصوص انجام شود.

تیم فوتبال اترک خراسان شمالی با نام کامل باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی در سال ۱۳۹۸ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مقاومت تهران توسط اداره ورزش و جوانان استان خراسان شمالی و با مالکیت سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی تاسیس شد.

هیات فوتبال خراسان شمالی بیش از ۶ هزار عضو دارد و در خراسان شمالی سه هزار بازیکن در رشته فوتسال و فوتبال سازمان یافته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha