۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 85311854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار اصله درخت در قشم توزیع و کاشته شد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 85311854
بیش از سه هزار اصله درخت در قشم توزیع و کاشته شد

قشم - ایرنا - مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از توزیع رایگان و کاشت بیش از سه هزار اصله درخت در این جزیره همزمان با آغاز کاشت یک‌ میلیارد درخت در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شریف شریفی نژاد روز دوشنبه افزود: نهال های توزیع شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای شرکت در این طرح ملی مردمی، شامل انواع درختان مثمر انبه، نارنج، لیمو، سپستان، زیتون، جم، کنار، گارم زنگی و غیر مثمری همچون کهور، گل کاغذی، مشعل جنگل، ابریشم، چریش، جاتروفا و سرانتیس است.

وی محل توزیع این نهال ها را تمامی سطح جزیره قشم عنوان کرد و گفت: این حرکت ملی به فرهنگ سازی و مسوولیت پذیری در قبال مراقبت از فضای سبز کمک می کند به ویژه اینکه در کشور ما که به دلیل شرایط آب و هوایی و استمرار خشکسالی ها، فضای سبز رو به کاهش قرار گرفته است.

بیش از سه هزار اصله درخت در قشم توزیع و کاشته شد

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ابراز امیدواری کرد که با کاشت این نهال‌ها و تداوم برنامه‌های کاشت درختان، سرانه فضای سبز این جزیره ارتقا یابد.

شریفی نژاد تاکید کرد: کاشت درختان و توسعه فضاهای سبز شهری و روستایی با همکاری جامعه محلی، به تقویت روحیه مشارکت، نشاط و شادابی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب کمک می کند.

بیش از سه هزار اصله درخت در قشم توزیع و کاشته شد

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

این طرح ملی مردمی به‌ طور همزمان در سراسر کشور از ۱۱ آذر ماه امسال به صورت رسمی آغاز شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha