امروز می خواهم شنونده باشم/بدون تعارف صحبت کنید

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو، با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساعاتی را در کنار دانشجویان این دانشگاه سپری کرد و به دغدغه‌ها و سخنان آنها گوش داد. وی گفت که امروز دیگر نمی‌خواهد سخنگو باشد بلکه بیشتر دوست دارد شنونده باشد و صحبت‌های بی‌تعارف دانشجویان را بشنود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با هفته دانشجو سالن اجتماعات دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعدازظهر امروز دوشنبه میزبان علی بهادری جهرمی بود.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت که پیش از ساعت ۱۳ امروز وارد دانشگاه امیرکبیر شده بود، ابتدا به سلف سرویس این دانشگاه رفت و ناهار را همراه دانشجویان صرف کرد.

روز دانشجویی آرام بهادری جهرمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سخنگوی دولت پس از آن به مزار شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفت و بعد از قرائت فاتحه ای بر مزار شهیدان این دانشگاه ساعت ۱۳ و دو دقیقه وارد سالن اجتماعات دانشکده پلیمر شد.

سردر ورودی دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با یک پارچه نوشته تحت عنوان "از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود" جمله ای از امام راحل مزین شده بود.

بیش از ۳۰۰ دانشجو، استاد و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این سالن انتظار ورود سخنگوی دولت را می کشیدند.

پیش از قرائت آیاتی از قرآن مجید و شروع مراسم یکی از دانشجویان امیرکبیر که مجری گری این مراسم را برعهده داشت، با بیان اینکه بیش از دو دهه است دانشگاه صنعتی امیرکبیر رنگ مسوولی را به خود ندیده است، به سخنگوی دولت خوشامد گفت.

در این مراسم که رفته رفته تعداد دانشجویان به آن اضافه می شد و فضایی برای نشستن نبود، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بهادری جهرمی با تشویق و دست زدن دانشجویان برای پاسخگویی در پشت میزی اداری که از قبل برای نشستن وی آماده شده بود، قرار گرفت.

سخنگوی دولت در ابتدا ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: این افتخار را داشتم که پیش از تغییر رشته ام به حقوق، چند هفته ای در دانشگاه امیرکبیر درس بخوانم و در آن مدت کوتاه خاطرات خوش و حال و هوای خوبی را تجربه کردم.

جهرمی تحصیلات خود را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان آغاز کرد و در همین زمینه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد. با این وجود وی در ادامه از رشته تحصیلی قبلی خود فاصله گرفت و با تحصیل در رشته‌ حقوق موفق به اخذ مدرک دکترای حقوق، گرایش حقوق عمومی با درجه‌ عالی از دانشگاه تهران (پردیس فارابی) شد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز دوست دارم به دلیل اینکه سخنگوی دولت هستم بیشتر شنونده باشم و در چارچوب اولویت جمع صحبت کنیم؛ چراکه رییس جمهور محترم هم معتقدند تعامل مستمر دولتمردان با دانشگاه چرخه سازنده و رشدی را در کشور ایجاد خواهد کرد که به درد دولت مردم می خورد که خود و برنامه ها و میزان موفقیت خود را در معرض ارزیابی جامعه نخبگانی دانشگاه قرار دهد؛ ضمن اینکه دانشجو نیز که در بیان بدون تعارف نظر خود مستقل و آزاده و شجاع است و با حضور در این جلسات به روزتر می شود.

اما معصومه هاشم پور دانشجوی پسادکتری رشته عمران و نماینده دختران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان اولین دانشجو پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی ضمن خسته نباشید به هیات دولت و تشکر از ریاست دانشگاه در تلاش برای تسهیلگری در امور خوابگاه های دانشجویی به سخنگوی دولت پیشنهاد کرد در وهله اول در خوابگاه های دختران و پسران یک سری پروتکل تعریف شود.

وی که مسوولیت یکی از خوابگاه های دخترانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر را عهده دار است، گفت: هم اکنون بهتر است ظرفیت خوابگاه های دختران کاهش پیدا کند؛ چرا که تعداد دانشجو بالاست و خوابگاه های دختران نیازمند افزایش امکانات رفاهی و ایجاد فضای با نشاط تر و سبز مناسب است.

علیرضا زینل دبیر هیات رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر نیز به عنوان سخنران بعدی ضمن تشکر از بهادری جهرمی برای حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار امیدواری کرد که دانشجویان این دانشگاه به زودی شاهد حضور رییس جمهور در این دانشگاه باشند.

وی گفت: مطالبی که ما دانشجویان در این نشست مطرح می کنیم، به منظور بهبود هرچه بیشتر عملکرد دولت است. از دستگاه دیپلماسی دولت در ارتقاء هرچه بیشتر عزت و اقتدار ایران در دنیا قدردانی می کنیم و درخواست داریم که از شأن قهرمان ملی و دینی کشور شهید حاج قاسم سلیمانی صیانت بیشتری کند.

محمدحسین توکلی دبیر کانون قرآن دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشجویان دیگر هم از اینکه با گذشت حدود ۱۸ سال هیچ یک از روسای سه قوه در این دانشگاه حضور پیدا نکرده اند، انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه، طبق قانون باید حداقل پنج درصد بودجه دانشگاه ها صرف حوزه فرهنگی دانشگاه ها شود، از عدم اختصاص این بودجه برای انجام هرچه بیشتر کارهای فرهنگی در کانون ها انتقاد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha