تسریع تحقیقات پرونده‌های جرائم مالیاتی در دادسرای فارس

شیراز-ایرنا-در نشست هم اندیشی اداره کل امور مالیاتی با دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان بر همکاری و تلاش ۲مجموعه برای به حداقل رساندن جرائم مالیاتی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب شیراز دوشنبه در این نشست با اعلام آمادگی مجموعه قضایی استان با اداره کل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: این دادستانی به منظور مبارزه با فرار مالیاتی، رسیدگی ویژه به پرونده های فرار مالیاتی در دادسراها را با جدیت دنبال می‌کند.

آمادگی دادستانی در تسریع تحقیقات پرونده‌های جرائم مالیاتی

سیدمصطفی بحرینی افزود: در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم با جرم‎ انگاری فرار مالیاتی، افزون بر جرائم نقدی و جبران خسارت، فرار مالیاتی جرم شناخته‌ شده و از ماده ۲۷۴ تا ۲۷۹ این قانون به این موضوع پرداخته شده که با شناسایی راه‌های فرار مالیاتی و همچنین همکاری نزدیک دو مجموعه در قالب رسیدگی به پرونده های مالیاتی، کاهش جرائم مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی دادستانی در تسریع تحقیقات پرونده‌های جرائم مالیاتی در شعب ویژه گفت: همکاری‌های لازم با مسئولان مالیاتی به منظور تحقق و وصول مطالبات را داریم و در این زمینه ضروری است دوره‌های آموزشی مشترک و تعاملات علمی و پژوهشی برگزار شود.

به حداقل رساندن جرائم مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی فارس ضمن قدردانی از مجموعه قضایی استان جهت تحقق اهداف نظام مالیاتی اظهار کرد: هوشمند سازی نظام مالیاتی اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی می باشد.

حمیدرضا محمدابراهیمی ادامه داد: شهروندان و فعالان اقتصادی در صورت آگاهی از اینکه با پرداخت مالیات‌ زیرساخت ها و توسعه خدمات افزایش می‌یابد، همراهی بیشتر و بهتری در پرداخت مالیات خود خواهند داشت.

وی به حمایت و تعامل مؤثر دادگستری کل فارس با این اداره کل اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی مجموعه حاکمیت نظام بر شفاف‌سازی و عدالت محوری ساختار مالیاتی تأکید دارند.

اقدامات انجام شده در حوزه فرار مالیاتی

محمدابراهیمی به اقدامات اداره کل امور مالیاتی در حوزه فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری، صندوق‌های قرض الحسنه مرتبط با صنوف لوازم الکتریکی، آهن‌فروشان و سنگ‌فروشی‌ها با شناسایی تعداد هزار و ۵۰۰ مودی و مطالبه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات، شرکت‌های مجری ساختمان با شناسایی تعداد ۴۷ مودی و مطالبه حدود ۱۰۰میلیارد تومان مالیات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شناسایی تعداد ۲۴۶مودی و مطالبه بیش از ۲۰ میلیارد تومان مالیات و فعالان حوزه گوشت قرمز با شناسایی تعداد ۸۰۰ مودی منتج به مطالبه بیش از ۷۰میلیارد تومان مالیات شده است.

شناسایی ۴۰۷تکنسین کاشت مو

مدیرکل امور مالیاتی فارس یادآور شد: از دیگر اقدامات این اداره کل رصد کلینیک های پوست و زیبایی با شناسایی ۴۰۷ تکنسین کاشت مو و مطالبه بیش از ۳۴میلیارد تومان مالیات، بازرسی از ۱۰ مودی صنف طلافروش و مطالبه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات و بازرسی از محل فعالیت یک مودی مالیاتی در صنف لوازم خانگی و مطالبه ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات بوده است.

بازدید سرزده از محل فعالیت ۵۱۴ پزشک

وی به سایر اقدامات انجام شده به منظور شناسایی فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: بازدید سرزده از محل فعالیت ۵۱۴ پزشک و اخذ تعهد از ۴۶۷ پزشک جهت رعایت قانون واستفاده از دستگاه کارتخوان، بازرسی از محل فعالیت صنوف مختلف از جمله موادغذایی، خشکبار، مشاغل‌ساختمانی و تجهیزات پزشکی و مطالبه مالیات متمم از این مودیان از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل به شمار می‌رود.

او به تشخیص و مطالبه بیش از ۵۶۴ میلیارد تومان مالیات از تعداد ۳۷۶ پرونده مالیاتی تراکنش های بانکی اشاره کرد و گفت: تشخیص و مطالبه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات ازتعداد ۱۲۱۵ مودی در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم و مبارزه با پولشویی، شناسایی بیش از ۵۹۶ شرکت کاغذی و پیگیری درخصوص انجام اقدامات قانونی دراین خصوص نیر از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل محسوب می‌شود.

وصول بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان مالیات

مدیرکل امور مالیاتی فارس عنوان کرد: همچنین وصول بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان مالیات از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش مبارزه با فرارمالیاتی، با همکاری مراجع قضایی تاکنون ذینفع مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از کارت‌های بازرگانی شناسایی شد و در حال پیگیری جهت اجرای تبصره ماده ۱۵۷ قانون مالیاتی های مستقیم است.

محمدابراهیمی بیان کرد: تاکنون مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از فاکتورهای صوری، تعیین تکلیف و مودیان واقعی آن شناسایی شده‌اند که در حال طی کردن مراحل قانونی است که با این اقدامات و تلاش‌ها، اداره کل امور مالیاتی فارس به منظور مبارزه با فرارمالیاتی و مطالبه حقوق حقه دولت، رتبه نخست کشوری را در بازرسی،مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی در سطح کشور کسب کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در اداره کل امور مالیاتی و دادگستری کل استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شناسایی گریزگاه‌های مالیاتی یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل است که با گسترش همکاری‌های بین دستگاهی، به ویژه حمایت دادگستری کل استان و تسریع در صدور آراء، برخورد با این جرایم قاطع‌تر خواهد شد.

در این نشست مشترک موضوعات مالیاتی مرتبط با جامعه وکلا با حضور رئیس کانون وکلای فارس و کهیگیلویه و بویراحمد و رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha