۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85311615
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

گونه در حال انقراض هوبره در قزوین سرشماری شد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85311615
گونه در حال انقراض هوبره در قزوین سرشماری شد

قزوین - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین از سرشماری گونه در حال انقراض هوبره خبر داد.

رامین رمضانی، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: سرشماری پرنده هوبره در قزوین همزمان با سایر استان‌ها، با حضور ۲۰ مدیر و کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست استان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه هوبره برای زیست خود اقلیم‌های بیابانی و نیمه بیابانی کویری با پوشش گیاهی استپی و دارای دارای بوته‌های پراکنده را می‌پسندد، اضافه کرد: هوبره در استان قزوین تنها ۲ زیستگاه دارد که شامل مناطق حفاظت‌ شده الله‌آباد و بویین‌زهرا است.

رمضانی با بیان اینکه در سرشماری صورت گرفته تعداد هوبره‌های شناسایی شده کمتر از ۵۰ قطعه پرنده است، اظهار کرد: وجود این تعداد هوبره جای امیدواری دارد، چرا که تعداد این گونه حمایت شده، نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته این مسوول، شکار بی‌رویه این پرنده کمیاب و همچنین تخریب زیستگاه‌های آن به عنوان ۲ عامل مهم در کاهش جمعیت این گونه پرنده بوده و باعث شده تا هوبره در سطح بین‌المللی جزو گونه‌های آسیب‌پذیر قرار گیرد.

گفتنی است، در بعضی از اقوام، شکار این پرنده به غلط یک افتخار محسوب می‌شود تا جایی که رقابت برای به دام انداختن این گونه را نیز متاسفانه افزایش داده و سرنوشت انقراض را برای آن رقم زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha