۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85311472
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روابط اقتصادی زنجان و ترکیه روز به روز در حال گسترش است

زنجان - ایرنا - رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با بیان اینکه ترکیه شریک نخست تجاری استان است،‌گفت: زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران ترکیه در این استان بسیار فراهم بوده و روز به روز در حال گسترش است.

مهدی رنگ‌رونا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نشست فعالان اقتصادی ایران و اتاق‌های بازرگانی با انجمن تجار و صنعتگران مستقل ترکیه که در استانبول برگزار شد، افزود: روابط تجاری و اقتصادی بسیار خوبی بین زنجان و ترکیه در جریان است و خوشبختانه ظرفیت توسعه بالایی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه شریک نخست تجارت استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تجارت دو جانبه خوبی بین زنجان و ترکیه برقرار است و در نظر داریم تا این مهم در زمینه‌های مختلفی گسترش و توسعه یابد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه استان‌های مختلف کشور می‌توانند با نیازسنجی درست و اصولی حضور موفقی در بازار کشور ترکیه داشته باشند و از فرصت توسعه روابط دو جانبه استفاده کنند، گفت: استان زنجان طی سال‌های گذشته میزبان سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه بوده که این مهم نتایج بسیار خوبی داشته است.

رنگ‌رونا با اشاره به حضور واحدهای تولیدی ترکیه ای در استان زنجان، خاطرنشان کرد: مزیت‌های سرمایه گذاری در ایران، وجود نیروی کار ماهر و مناسب بودن هزینه‌های انرژی و تولید در ایران می‌تواند سرمایه‌گذران ترکیه را برای حضور در ایران ترغیب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به معرفی پتانسیل‌ها و نیازهای تجاری برای ارتباط بیشتر با تجار و فعالان اقتصادی ترکیه اقدام کرد، اظهار کرد: تعداد، تنوع و کیفیت رویدادهای تجاری ایران و ترکیه در سال ۱۴۰۲ از روند بسیار بالایی برخوردار بوده که همگی این موارد بیانگر ظرفیت‌های قابل توسعه روابط بین دو طرف است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، رشد فزاینده اعزام هیأت‌های تجاری از ترکیه به ایران را نشان پیوندهای عمیق دو کشور دوست و همسایه دانست و افزود: استان زنجان زمینه خوبی برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه دارد و این مهم با عزم و جدیت تجار و مسؤولان ۲ طرف در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و ۲۰۰ صادرکننده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha