انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

کرمان- ایرنا- عضو شورای شهر کرمان گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که موجود است لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان در سطح زمین و توسط یک از شرکت‌ها در جاده زرند دفن می‌شود که تدبیر مناسبی نیز از سوی محیط زیست و فعالان این حوزه در این راستا وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان دوشنبه ۱۳ آذرماه در یکصد و بیست و چهارمین نشست علنی این شورا به موضوعات زیست محیطی شهر کرمان هم گریزی زدند و محمد صادق تقوی با اشاره به دفع غیر اصولی لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان این معضل را آسیب خطرناکی برای شهروندان کرمانی عنوان کرد.

این نشست شورا همچنین محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگون از جمله حل معارض های دولتی پل شهدای خلبان، جلوگیری از مشکلات زیست محیطی دفع فاضلاب و لزوم قدردانی درخور از قهرمانان کرمانی رقابت‌های پارآسیایی هانگژو نیز بود.

تاکید شورایی‌ها به ورود استاندار و دستگاه قضا به موضوع پل شهدای خلبان

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

اعضای شورا امروز و در ادامه هفته های قبل به موضوع پل شهدای خلبان نیز ورود داشتند، موضوعی که در طی هفته های های اخیر یکی از موضوعات چالشی و پرتاکید شورا بوده و هفته گذشته هم منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به آن از استاندار خواسته بود به موضوع معارض های دولتی این پل ورود کند تا اجرای این پروژه تسریع شود.

محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز در این نشست شورا گفت: بیش‌از یک ماه و نیم است که معارض های دولتی پروژه پل شهدای خلبان سبب توقف اجرای این پروژه شده‌؛ درخواست داریم استاندار به این موضوع ورود داشته باشد و بازدیدی از آن انجام دهد.

وی افزود: مساله‌ای که در خود استان قابل حل است به هیات وزیران عرضه شود دقیق نیست.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان تصریح کرد: مجموعه دستگاه قضایی نیز به موضوع پل شهدای خلبان ورود کند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

متناسب‌سازی شهر کرمان برای معلولان

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

البته توجه به معلولان و موضوعات مرتبط با آنان از جمله موضوعات دیگر این نشست شورا بود که تقوی عضو شورا در این زمینه گفت: طبق قانون حمایت از معلولان وظایف هر نهاد برای ایجاد شهری متناسب برای زندگی این افراد مشخص شده است و در راستای سرویس دهی و ایاب و ذهاب این افراد نیز شهرداری وظایفی دارد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از ظرفیت ناوگان ون‌های شهر کرمان برای سه گروه حساس مادران باردار، سالمندان و معلولان استفاده شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز بیان کرد: مسئولان به قانون جامع حمایت از معلولان توجه کنند و ساخت فضاهای ویژه معلولان را در دستور کار قرار دهند.

عشرت کردستانی ادامه داد: ما یک سالن بدنسازی ویژه ورزشکاران معلول در سطح استان کرمان نداریم.

مراسم درخور شان قهرمانان پاراآسیایی برگزار نشد

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

اعضای شورا همچنین نسبت به برگزار نشدن مراسم خوبی برای تجلیل از قهرمانان پارآسیایی هانگژو گلایه کردند و در این زمینه تقوی عضو شورای شهر کرمان گفت: مراسم درخور شانی برای قهرمانان مسابقات پاراآسیایی هانگژو در کرمان برگزار نشده و از شهرداری و اعضای شورا می‌خواهم به عنوان یکی از وظایفشان نسبت به برگزاری یک مراسم درخور همت داشته باشند.

کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: سینا ضیغمی نژاد ورزشکار کرمانی در رقابت‌های پارآسیایی هانگژو پرافتخارترین ورزشکار برای کشور بود و باید تقدیر ویژه‌ای از وی انجام شود.

نظارت بر اجرای پروژه فیبر نوری نیست

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

گلایه به نحوه اجرای پروژ فیبر نوری در شهر کرمان نیز از دیگر موضوعات این نشست شورا بود؛ محمد امین شمسی عضو شورا در این زمینه گفت: احساس می‌کنیم نظارت بر اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کرمان مقداری ضعیف است و از شهرداری می‌خواهیم تمرکز بر موضوع نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی شاخص‌ها که در اجرای پروژه فیبر نوری ضرورت دارد در نظر گرفته شود، مغفول مانده است.

این عضو شورا تاکید کرد: برای ترمیم فضایی که برای گذاشتن فیبر نوری در سطح معابر ایجاد شده از بتن استفاده شده که کیفیت خود را بعد از ۲ماه از دست می‌دهد و بهتر از آسفالت برای مرمت این قسمت‌ها استفاده شود.

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان هم در ادامه صحبت‌های شمسی تصریح کرد: شهردار از خیابان خواجو بازدید کند و ببیند در نتیجه اجرای پروژه فیبر نوری کل آسفالت این خیابان کنده شده و خیلی نامناسب است.

مشکلات برق‌رسانی به پروژه صاروج پارس

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

در ادامه جلسه مشکلات برق‌رسانی به پروژه صاروج پارس هم از دیگر موضوعات این نشست بود که منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان در این زمینه گفت: برای برق‌رسانی به پروژه صاروج پارس پست برق کنار ایستگاه راه‌آهن قرار دارد.

وی افزود: شرکت برق باید واقع‌بینانه تر عمل می‌کرد و از پست‌های نزدیکتر این کابل را انشعاب می‌داد تا هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی را به شهرداری تحمیل نمی‌کرد.

این عضو شورا ادامه داد: در راستای برق‌رسانی به پروژه صاروج پارس حفاری‌هایی که انجام شده ادامه‌دار است، ترمیم نمی‌شود و باعث ترافیک شده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

روشنایی سطح شهر

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

گلایه در مورد تاریکی‌های معابر شهر کرمان هم از موضوعات دیگر این نشست بود که رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان در این زمینه نیز گفت: روشنایی رینگ (بزرگراه اطراف شهر) شهر تا حدی درست شده است اما قرار بود لامپ‌های دست دوم آنجا در سطح شهر استفاده شود که این اتفاق نیافتاده است.

آنچه در صحن علنی شورا گذشت

درخواست شهرداری برای انعقاد قرارداد احداث ۹ دهانه پل عابر پیاده در شهر کرمان از مهمترین دستور کارهای این نشست شورا بود که ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان در این زمینه گفت: پل‌هایی که در سطح شهر کرمان وجود دارند، در برخی نقاط از بُعد تبلیغات بیشتر مطرح هستند و جایی که نیاز واقعی است، پلی وجود ندارد.

انتقاد از دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان

وی ادامه داد: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان در حلقه دور شهر قرار دارد که پل‌هایی در این مناطق برای استفاده مردم وجود ندارد و به همین دلیل تصادفات جرحی و فوتی در این شهر زیاد است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید: اکنون که بعد از سال‌ها شهرداری برای احداث پل در نقاط مختلف شهر کرمان سرمایه‌گذار پیدا کرده حیف است با ساخت این پل‌ها مخالفت شود و بگوییم شهرداری خودش این پل‌ها را بسازد.

کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: ضرورت احداث پل برای ایمنی شهر مشخص است اما از این پل‌ها به علت پله هایی که دارند، توسط مردم حداقل استفاده می‌شود و باید روند پل‌ها را به سمتی ببریم که یا برقی باشند یا آسانسور داشته باشند.

مویدی عضو شورا هم به عنوان مخالف این موضوع گفت: ایجاد پل نیاز است و باید شهرداری را در این راستا موظف کنیم با قیمت‌های مناسب تری آن را اجرا کند.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز گفت: اکثر پل‌هایی که در شهر وجود دارند به منظور استفاده تبلیغاتی هستند تا استفاده برای حمل و نقل مردم؛ اما براساس لیست مشخصی که در تعیین ۲۵ نقطه حادثه خیز شهر کرمان داشتیم حدود ۱۰ مورد از این نقاط با اصلاح هندسی باید رفع شود و ۱۵ نقطه نیاز به احداث پل دارد.

به گزارش ایرنا در نهایت این درخواست شهرداری با سه رای مخالف، سه رای ممتنع و ۲موافق در صحن علنی شورا رای نیاورد.

تقاضای شهروندان برای انصراف از صدور پروانه و تقاضای تخفیف عوارض پسماند نیز از دیگر دستورکارهای این نشست شورا بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha