بلایی که رزمندگان یمنی بر سر صهیونیست ها آوردند/ بندر ایلات فلج شد

تهران - ایرنا - رسانه‌های صهیونیستی در ادامه بازتاب‌های عملیات نظامی رزمندگان یمنی علیه اقتصاد دشمن صهیونیستی تصریح کردند که بندر «ایلات» در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین به سبب معادله ای که از سوی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و باب المندب اعمال شده با تعطیلی و اخراج کارگران تهدید می شود.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، بر اساس گزارش رسانه های وابسته به رژیم اسرائیل، کشتی های دشمن صهیونیستی و کشتی های مرتبط با این رژیم مسیر دریایی خود را از دریای سرخ و باب المندب تغییر داده و آفریقا را دور می زنند.

روزنامه صهیونیستی «گلوبس» که ویژه اخبار اقتصادی است در این باره نوشت: مسئولان بندر ایلات به دلیل کاهش فعالیت این بندر قصد دارند کارگران خود را اخراج و این بندر را ببندند و این موضع به مقامات رژیم صهیونیستی اطلاع داده شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه شرکت های کشتیرانی اکنون ترجیح می دهند به جای بندر «ایلات» و «اشدود» به بندر «حیفا» برسند، به نقل از این روزنامه به نقل از «جدعون گلبار» مدیر این بندر نوشت: تهدیدات یمنی ها همه کشتی‌هایی را که از شرق آسیا از جمله ژاپن، هند و چین که برای رسیدن به سرزمین های اشغالی باید از تنگه باب المندب و دریای سرخ عبور کنند را تحت تاثیر قرار داده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه وضعیت بندر ایلات پس از آنکه شرکت هایی مثل «زیم» و دیگران اعلام کردند که مسیر حمل و نقل از شرق را تغییر داده اند و باید حول «راس الرجا الصالح» بچرخند به نقل از مقامات بندر ایلات نوشت: مسیر رسیدن به این بندر بسیار طولانی شده و تقریبا هیچ کشتی‌ ای به این بندر سفر نمی کند.

«موسسه امنیت داخلی اسرائیل» نیز در گزارشی اعلام کرد که تغییر مسیر کشتی‌ها به دلیل اضافه شدن حدود ۳۰ روز کشتیرانی و مصرف سوخت بیشتر به دلیل سفر به دور آفریقا و بازگشت آنها نسبت به عبور از کانال سوئز، بار اقتصادی زیادی را تحمیل می کند.

روزنامه صهیونیستی «مارکر» که توسط گروه «هاآرتص» منتشر می شود چند روز پیش گزارشی را منتشر کرده بود که در آن به نقل از مدیر عامل یک شرکت واردات مواد غذایی نوشته بود: همه صادرکنندگان جهان و همه شرکت های کشتیرانی از آوردن کالا به سرزمین های اشغالی می ترسند و به هر حال کل بازار [رژیم صهیونیستی] از رکود رنج می برد و وضعیت رو به بدتر شدن می رود.

این وارد کننده کالا به سرزمین های اشغالی با بیان اینکه ما اخباری را دریافت کرده ایم که شرکت های دریایی چینی سفرهای دریایی خود به سرزمین های اشغالی را لغو می کنند، افزود: من وارد کننده کالا هستم و اگر حمل و نقلی که ۳۰ روز طول می کشد اکنون ۶۵ روز بطول انجامد، هزینه یک ماه به من تحمیل می شود و بحث کیفیت غذا هم هست.

این روزنامه به نقل از «جیورا فلونسکر» نایب رئیس شرکت «مارش اسرائیل» - شعبه اسرائیلی بزرگترین کارگزار بیمه در جهان گفت: طولانی شدن مسیرهای کشتیرانی قیمت بیمه را افزایش می دهد و افزایش قیمت های بیمه تاثیر چند برابری بر روی هزینه واردات دارد.

وی اظهار داشت:‌ افزایش قیمت بیمه، برای کالا و برای کشتی اعمال می‌شود، بنابراین هزینه حمل و نقل نیز بیشتر می‌شود و در پی آن قیمت ۲ برابر افزایش می‌یابد زیرا دو نهاد مختلف، بیمه را خریداری می کنند.

روزنامه «مارکر» به نقل از «جدعون گولبر» مدیر اجرایی بندر ایلات نوشت: این بندر در حال حاضر بیکار شده است، خودروها دیگر به اینجا نمی آیند و بقیه کشتی ها زیان خواهند دید.

طی چند روز گذشته، رسانه‌های «اسرائیلی» و خبرگزاری‌های خارجی گزارش‌های زیادی درباره تاثیرات عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ بر اقتصاد رژیم صهیونیستی منتشر و عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ را «ضربه‌ای به تجارت بین رژیم اسرائیل و کشورهای آسیایی توصیف کرده‌اند.

این رسانه ها به نقل از مقامات و واسطه های بخش کشتیرانی تاکید کرده اند که این موضوع شرکت‌های کشتیرانی مرتبط با دشمن صهیونیستی را در معرض خطر قرارداده و این شرکت ها از همکاری با شرکت های صهیونیستی اجتناب می‌کنند.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha