عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سیزدهمین روز از آذر به عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم، تدوین لایحه‌ای برای ضمانت اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، افتتاح فاز اول بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی پیامبر مشهد، تمدید معافیت آمبولانس‌های وارداتی از عوارض گمرکی، وجود ۸ تا ۹ میلیون بیمه نشده در کشور و بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به جیب اولیا پرداخته است.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تدوین لایحه‌ای برای ضمانت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این سازمان در حال تدوین لایحه‌ای برای نیازهای قانونی و ضمانت اجرای سند تحول بنیادین است تا در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذر ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید. این سند در هشت فصل تنظیم و براساس نظر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/ فنس‌کشی جاده میامی- سبزوار به جایی نرسید

جاده میامی به سبزوار در منطقه توران یعنی زیستگاه یوزپلنگ آسیایی قرار دارد که باعث شده خودروهای عبوری به علت سرعت بالا و برخورد با یوزها جانشان را بگیرند، برای ایمن‌سازی جاده طرح فنس‌کشی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت، مقرر شد برای اجرای آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود اما تاکنون نه اعتباری تخصیص یافت و نه فنس کشی آغاز شد.

یوزپلنگ، گربه سان ارزشمند و کاریزماتیکی است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد، روزگاری بیشتر مناطق آفریقا و گستره وسیعی از آسیای مرکزی و شبه قاره هند زیر سیطره این گونه زیبا و باشکوه بود اما امروزه جمعیت آن به حدی کاهش یافته که در فهرست سرخ گونه های در خطر انقراض اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارد، یوزپلنگ دارای دو گونه آفریقایی و آسیایی است که جمعیت گونه آسیایی آن به حدی کاهش یافته که تعداد کمی از آن اکنون فقط در ایران آنهم در محدوده پارک توران در سمنان زیست می کند، در واقع یوزهای آسیایی نسبت به پسرعموهای خود یعنی یوزهای آفریقایی در شرایط جمعیت بسیار بدتری قرار دارند.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

«رکنا» مجرم شناخته شد

اکبر نصراللهی سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با بیان اینکه اعضای هیات منصفه، مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا را با اکثریت آراء مجرم شناختند، اظهارداشت: دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد متهم اعلام جرم کرد و اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌تازه محله، «انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع» در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان «قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق ها آدمکش اجیر کردند!»، است که هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهام، وی را مجرم دانست و نیز وی را با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

فاز اول بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی پیامبر مشهد سال آینده افتتاح می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در استان خراسان رضوی، گفت: در سطح شهر مشهد مقدس به حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی نیاز است که پروژه ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) در منطقه محروم شرق مشهد در حال ساخت است و فروردین ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

علیرضا مسلم با بیان اینکه فاز اول پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) مشهد مقدس، فروردین ماه سال آینده افتتاح می شود، افزود: این بخش از بیمارستان در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر وزیر بهداشت و بازدیدهای مسئولان استانی، مقرر شد اورژانس این بیمارستان که حدود ۴ هزار متر مربع است، زودتر به بهره برداری برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

تمدید معافیت آمبولانس‌های وارداتی از عوارض گمرکی/۳ هزار آمبولانس فرسوده است

آمبولانس به عنوان یکی از مهمترین نیازهای مراکز درمانی،‌ اورژانسی و بیمارستان‌ها در سال‌های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته به طوری که در لایحه بودجه سال‌آینده معافیت گمرکی واردات این خودروها تمدید شده است.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور به تازگی در دولت تدوین و آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی برای طی مراحل قانون گذاری است؛ این لایحه، سومین بودجه دولت سیزدهم و آخرین بودجه‌ سالانه‌ای است که مجلس یازدهم آن را تصویب خواهد کرد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

بازگشت ۳۱ میلیارد ریال اضافه دریافتی به جیب اولیای دانش‌آموزان

شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر یک دبستان را برای اضافه دریافتی ثبت‌نام دانش‌آموزان به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی درباره این پرونده افزود: پرونده یک دبستان غیرانتفاعی در تهران که از ۱۵۳ نفر از اولیای دانش‌آموزان ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام دریافت کرده ‌بود در شعبه هفتم مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

کشف بیش از چهار تن حشیش در مرزهای دریایی جنوب شرق کشور

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی از کشف چهار هزار و ۵۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش در مرزهای دریایی جنوب شرق کشور خبر داد و در تشریح موفقیت مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در کنترل مرزهای آبی دریای عمان، گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر آب های سرزمینی در دریای عمان، از فعالیت دو باند کلان قاچاق مواد مخدر برای جا به جایی محموله های سنگین مواد افیونی در محدوده آب های انحصاری کشور و ورود آن به کشور مطلع شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا


بی‌توجهی به احضار قضایی دلیل بازداشت مدیرعامل پیام‌رسان سروش/ با قرار وثیقه آزاد است

مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تایید بازداشت مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی به دلیل عدم توجه به احضار قضایی، اعلام کرد: در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.

به گزارش ایرنا برخی رسانه‌ها امروز از بازداشت مدیرعامل پیام‌رسان سروش خبر داده بودند که در این رابطه مرکز رسانه قوه قضاییه بدون ذکر نام این پلتفرم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تذکرهای مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن با بی‌توجهی این پلتفرم همراه بود، در پی این موضوع مقام قضایی در ۲ نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای این مهم دعوت کرد که با بی توجهی فرد مورد اشاره همراه بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

وجود ۸ تا ۹ میلیون بیمه‌نشده در کشور

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به برخی برآوردها گفت: اکنون بین ۸ تا ۹ میلیون نفر جمعیت بیمه‌نشده در کشور وجود دارد که توسعه پوشش بیمه به این افراد هم تکلیف قانونی و هم پنجره فرصت سازمان تأمین‌اجتماعی برای بهبود شرایط منابع ورودی به صندوق است.

میرهاشم موسوی در بازدید نظارتی از حوزه بیمه‌ای این سازمان افزود: برخی از کارهایی که اکنون در سازمان در حوزه توسعه پوشش بیمه در حال پیگیری است، باید ۳۰ سال پیش آغاز می‌شده و معتقدیم در کنار مدیریت مشکلات جاری باید به تعهدات و چالش‌های آتی سازمان هم توجه ویژه داشته باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

عبور یوزپلنگ‌ها از پل ابریشم/بازگشت ۳۱ میلیارد ریال شهریه اضافی به اولیا

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha