میزبانی مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به یزد رسید

یزد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی شهر یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و برخی از کشورهای دنیا برگزار می شود.

عالیه قوامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با شعار "با قصه لبخند بسازیم" از ۲۷ تا ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا در یزد برگزار می شود و میزبان بیش از ۲۰۰ نفر از قصه گویان برتر خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم جشنواره قصه گویی، مردمی سازی و عمومی سازی قصه در بین خانواده‌ها است و این جشنواره در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن، آیینی، سنتی، قصه گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و قصه‌گویی بین المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: سه موضوع با عنوان قصه‌های ویژه سردار شهید سلیمانی و جایزه ویژه، بخش طنز و جایزه ویژه لبخند، بخش کارآفرینی و معرفی کسب و کارها و مشاغل نیز امسال برای اولین بار به این جشنواره بین المللی اضافه شده است .

قوامی ادامه داد: بخش ویژه کودکان غزه نیز در این جشنواره پیش بینی شده و قرار است، میزبان یک قصه‌گو از فلسطین نیز باشیم همچنین در بخش سردار شهید سلیمانی نیز برنامه‌ریزی برای بیان خاطره و روایت توسط سردار محمدرضا فلاح زاده در حال پیگیری است که در صورت عدم حضور، فیلمی از ایشان ضبط و پخش خواهد شد.

وی افزود: اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با میزبانی یزد نیز همزمان با ۳۰ آذر و شب یلدا که معروف به شب قصه و قصه‌گویی است، برگزار می شود و با توجه به مشارکت ۱۷ هزار قصه گو در بخش مقدماتی این جشنواره، استقبال بسیار خوبی در این دوره از جشنواره صورت گرفته است.

میزبانی مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به یزد رسید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: مرحله نهایی داوری و انتخاب آثار در حال انجام است و طی روزهای آینده برترین‌ها معرفی و در مرحله پایانی جشنواره مهمان یزد خواهند بود ، همچنین داوری بخش بین‌المللی نیز بین کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هند، اسکاتلند، کنیا، انگلیس، مالزی، اوگاندا، تانزانیا، لسوتو، لبنان و فرانسه انجام می شود.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha