روسیه در آستانه تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گاز مایع در جهان است

تهران- ایرنا- گازپروم بزرگ‌ترین شرکت انرژی دولتی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در آستانه کسب رتبه سومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (LNG) در جهان است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، در بیانیه گازپروم که پس از برگزاری جلسه هیات مدیره این شرکت در زمینه بررسی چشم‌انداز بخش جهانی عرضه و تقاضای گاز مایع منتشر شد، آمده است: در حالی که پیش‌بینی می‌شود استرالیا کاهش نسبی در تولید گاز مایع را تجربه کند اما انتظار می‌رود که کشورهای آمریکا، قطر و روسیه افزایش قابل توجهی در تولید این محصول را در پایان سال جاری میلادی به ثبت برسانند.

این بیانیه می‌افزاید: در نتیجه، روسیه می‌تواند با ارتقای رتبه خود به یکی از سه تولیدکننده بزرگ گاز مایع در جهان تبدیل شود.

در این بیانیه با بیان اینکه حجم تجارت جهانی گاز مایع در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۲ درصد افزایش یافته، آمده است: اگرچه با توجه به پیش‌بینی اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای این قاره انتظار می‌رود واردات گاز مایع از سوی کشورهای اروپایی کاهش یابد اما در بلندمدت این انتظار وجود دارد که چین، هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا با بالا بردن سهم گاز مایع در واردات انرژی خود، سبب افزایش تقاضای این محصول در سطح جهانی شوند.

در بیانیه گازپروم همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از شرکت‌های تولید و تامین انرژی در اروپا و ایالات متحده با وجود عقد قراردادهای بلندمدت برای تامین گاز مایع در نهایت از اجرای کامل تعهدات خود نسبت به مشتریان‌شان ناتوان هستند، تاکید شده است: این شرکت‌ها با ناتوانی در تکمیل تعهدات خود، باعث کاهش اطمینان مشتریان بین‌المللی نسبت به توانایی شرکت‌های تولید و تامین‌کننده گاز مایع در عمل به تعهدات‌شان شده و در افزایش سهم گاز مایع در بازار انرژی جهانی تاثیر منفی خواهند گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha