۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85310808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحاق بیش از هزار هکتار زمین به شهرهای خراسان‌شمالی مصوب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: الحاق یکهزار و ۲۱۲ هکتار زمین به شهرهای استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین مصوب شد.

سیدعلی میرکریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان؛ یکهزار هکتار به محدوده شهر بجنورد، ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر جاجرم و ۶۲ هکتار به محدوده شهر شیروان الحاق می شود.

وی افزود: در راستای الحاق هزار هکتار به محدوده شهر بجنورد مقرر شده است ابتدا موضوع توافق با مالکان اراضی مستثنیات و سپس طراحی تفصیلی محدوده نهایی توسط مشاور ذیصلاح در دستورکار اداره راه و شهرسازی خراسان‌شمالی قرار گیرد.

میرکریمی یادآور شد: جانمایی زمین های مستعد برای الحاق به محدوده شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی در دست پیگیری است.

وی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ هکتار زمین روستایی استان برای واگذاری به نهضت ملی مسکن، گفت: از این میزان ۲۰۰ هکتار در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و ۴۰۰ هکتار نیز در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بود که پیش از این، واگذاری آن به نهضت ملی در شورای مسکن خراسان شمالی مصوب شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: این ۶۰۰ هکتار در شهرستان های بجنورد، اسفراین، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم و شیروان تامین شده که بعد از موافقت در شورای برنامه ریزی استان اقدامات لازم برای واگذاری به متقاضیان انجام خواهد شد.

براساس این گزارش اکنون ساخت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی با مساحت بیش از ۵۶۰ هزار مترمربع در شهرهای استان آغاز شده است.

چهار میلیون واحد مسکونی در کشور در این دولت برنامه ریزی شده است و در این استان هم براساس برنامه ریزی و هدفگذاری ها، ۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها باید ساخته شود.

۷۶ هزار و ۶۵۶ نفر در استان با ثبت نام در سامانه، متقاضی مسکن دولتی در شهرها که  از این تعداد ۳۲ هزار نفر حائز شرایط برای دریافت شدند.

همچنین برای هفت هزار و ۶۸۹ نفر پروژه اختصاص یافته است و ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر نسبت به واریز آورده اولیه اقدام کردند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha