هشت هزار نفر از چهارمحال و بختیاری به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال هشت هزار و ۴۰۰ نفر از مردم این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، شمال غرب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست ستاد راهیان نورچهارمحال و بختیاری افزود: در قالب اردوهای راهیان نور، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، ایثارگری و فداکاری آن‌ها برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور برای نسل‌های سوم و چهارم روایت‌گری می‌شود.

وی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور می‌تواند پل ارتباطی بین نسل اول، دوم ، سوم و چهارم باشد و گام‌های مهم و ایثارگری‌های رزمندگان، آزادگان و جانبازان برای اعتلا و سربلندی کشور را برای نسل جوان انتقال دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نسل جوان جامعه با قرار گرفتن در این فضای معنوی ،با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی با تاکید بر حضور راویان کیفی در اردوهای راهیان نور برای روایتگری موثر و مفید افزود: با توجه به تاثیر روحی و معنوی اردوهای راهیان نور، همه باید تلاش کنند این اردوهای فرهنگی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

حیدری بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و ادارات برای هرچه بهتر برگزار کردن اردوهای راهیان نوربه عنوان یک کار فرهنگی موثر تاکید کرد.

وی با تاکید برآماده سازی زیرساخت‌های لازم اردوگاهی استان با توجه به تامین اعتبار لازم در دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای اعزام دانشجویان و دانش آموزان همکاری لازم در خصوص راهیان نور انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری سفری ایمن، تامین آمبولانس و نیروهای امدادی تاکید کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به آغاز اردوهای راهیان نور این استان از پنجم آذر ماه افزود: تاکنون ۲ هزار نفر از مردم این استان به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب اعزام شده‌اند.

سردار محمد علی اکبری افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مابقی سهمیه ابلاغی استان تا پایان سال به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: براساس دستور استاندار، دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از ردیف بودجه فرهنگی برای اعزام کارکنان خود به راهیان نور استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱2 شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha