۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85310721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جرایم بیمه موتور سواران از 13 آذر 1402 بخشیده می شود

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث به مناسبت روز بیمه و به مدت یک ماه برای موتورسیکلت‌ها و به مدت 18 روز برای سایر وسایل نقلیه با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، کاهش آمار راکبان بدون بیمه نامه شخص ثالث، فرهنگ سازی و ترویج خرید بیمه شخص ثالث و اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه اجرایی می شود.

بخشودگی جرایم دیرکرد در راستای معافیت از پرداخت جرایمی است که برای تاخیر در خرید و تمدید بیمه شخص ثالث اعمال می‌شود. صندوق تامین خسارات بدنی طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را در سال 1402 به مناسبت روز بیمه از تاریخ 13 آذر تا 12 دی به مدت یکماه برای موتورسیکلت‌ها و از 13 تا 30 آذر به مدت 18 روز برای سایر وسایل نقلیه اعلام کرد. وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه می‌توانند با خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوند. در ادامه به جزییات این طرح می‌پردازیم.

بخشودگی جرایم دیرکرد موتورسیکلت در سال 1402

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث معمولا به مناسبت‌های مختلفی از سوی بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی اجرا می‌شود. طرح بخشودگی قبلی در شهریور 1402 و همزمان با اربعین به مدت 17 روز به مرحله اجرا در آمد. بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث شهریورماه ویژه تمام وسایل نقلیه زمینی بود. طرح بخشودگی کنونی به مناسبت روز بیمه، به مدت یک ماه برای موتورسیکلت‌ها و به مدت 18 روز برای سایر وسایل نقلیه است که با اهداف زیر اجرا می‌شود:

  • حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه
  • فرهنگ سازی و ترویج خرید بیمه شخص ثالث
  • اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه
  • کاهش آمار راکبان بدون بیمه نامه شخص ثالث

کدام بیمه شخص ثالث مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می‌شود؟

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث فقط برای بیمه‌نامه‌های یک ساله اعمال می‌شود. به عبارتی اگر شما بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را برای موتورسیکلت یا خودرو خود خریداری کنید، مشمول استفاده از این طرح نخواهید شد.

آیا طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث همیشه اجرا می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بر اساس تصمیمات صندوق تامین خسارات بدنی و بیمه مرکزی به مرحله اجرا در می‌آید و همیشگی نیست. به عبارتی این طرح به مناسبت‌های خاص و در مدت محدودی اجرا می‌شود. با توجه به این موضوع نباید در خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو کوتاهی کنید.
برای خرید و تمدید یکساله بیمه موتور سیکلت از لینک زیر اقدام نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

جریمه دیرکرد چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر موتورسیکلت یا خودرو شما فاقد بیمه نامه شخص ثالث است و می‌خواهید در طرح بخشودگی فعلی اقدام به خرید بیمه کنید، نیازی به پرداخت جرایم دیرکرد ندارید. اما بد نیست بدانید که جریمه دیرکرد در حالت کلی به ازای هر روز تاخیر در خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث مورد محاسبه قرار می‌گیرد. برای محاسبه جریمه دیرکرد باید قیمت پایه بیمه نامه را بر 365 روز سال تقسیم کنید.

اگر بیش از یکسال از نداشتن بیمه شخص ثالث شما گذشته است، نگران نباشید چرا که باید جریمه همان 365 روز را پرداخت کنید.

فرصت طلایی یک ماهه برای خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه دیرکرد

اجرای یک ماهه طرح بخشودگی جرایم دیرکرد برای موتورسیکلت‌ها و طرح 18 روزه بخشودگی جرایم بیمه برای سایر وسایل نقلیه در واقع یک فرصت استثنایی است تا راکبان بدون بیمه با خرید بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جرایم با خیالی راحت در سطح شهر تردد نمایند. در این مقاله در مورد طرح بخشودگی جرایم دیرکرد، اهداف این طرح و نحوه محاسبه آن با شما صحبت کردیم. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله در اولین فرصت بیمه شخص ثالث یک ساله خود را خریداری کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha