آزمایشگاه مواد و متالوژی دانشگاه هرمزگان راه‌اندازی شد

بندرعباس - ایرنا - آزمایشگاه مواد و متالوژی دانشگاه هرمزگان امروز یکشنبه با حضور استاندار و با حمایت شرکت فولاد هرمزگان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در حاشیه بهره‌برداری از این آزمایشگاه گفت: با همکاری شرکت فولاد هرمزگان تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه هرمزگان تامین شد و در گام‌های بعدی امیدواریم یک آزمایشگاه برای آزمایشات مورد نیاز کالاهای صادراتی و وارداتی و صنعت استان نیز توسط این شرکت ایجاد کند.

مهدی دوستی بیان کرد: آزمایشگاه متالوژی دانشگاه هرمزگان با ۶ دستگاه پیشرفته که از سوی شرکت فولاد هرمزگان خریداری و تجهیز شد، قرار است در مراحل بعدی نیز سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این آزمایشگاه تامین و در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

وی، مهارت‌آموزی را پایه اصلی تامین نیروی انسانی مورد نیاز و مبنای توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: بر همین اساس شرکت فولاد هرمزگان در راستای آموزش مهارت‌های مختلف امکانات مورد نیاز آزمایشگاهی در سطح استان را تامین کرده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: همچنین هنرستان جوار فولاد نیز وجود دارد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در این هنرستان تحصیل می‌کنند و با دریافت آموزش‌های لازم در آینده نزدیک می‌توانند جذب این صنعت شوند.

دوستی با تاکید بر اینکه ایجاد دانشکده متالوژی نیز با همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت فولاد در دستورکار است، گفت: به‌دنبال احداث دانشگاه تخصصی فولاد هستیم و مذاکراتی نیز در این زمینه با وزیر علوم انجام شده و امیدواریم این کار در آینده به نتیجه برسد.

آزمایشگاه مواد و متالوژی دانشگاه هرمزگان راه‌اندازی شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha