رفع موانع تولید در حوزه‌های مختلف سیستان و بلوچستان اولویت دارد

زاهدان- ایرنا- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خاص بویژه در حوزه صادراتی و دسترسی به دریا دارد ولی توسعه صنعتی و تولیدی آن به خوبی شکل نگرفته، رفع موانع تولید در حوزه‌های مختلف این استان اولویت دارد.

محمدباقر علیخانی روز یکشنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اولین سفر ستاد تحصیل و رفع موانع تولید کشور به سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خاص بویژه در حوزه صادراتی و دسترسی به دریا دارد ولی توسعه صنعتی و تولیدی آن به خوبی شکل نگرفته است در مرحله اول ورود ستاد تسهیل بر این است که طرح‌های موجود که دارای مشکلات فنی مالی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف هستند را بررسی کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: در مدت ۲ روزی که در سیستان و بلوچستان هستیم از ۱۰ طرح بازدید خواهیم کرد و ۹ طرح دیگر نیز در ستاد تسهیل مصوب خواهد شد و در لحظه برای آنها تصمیم گیری می‌کنیم.

وی گفت: مسائلی که در سیستان و بلوچستان قابلیت تصمیم گیری ندارد و قانونگذار اجازه نمی‌دهد به ستاد تسهیل کشور منتقل خواهیم کرد تا روز خاصی برای این استان مشخص و موانع موجود در حوزه واحدها را حل کند.

علیخانی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به همسایه‌هایی که در حوزه مصرف کننده دارد می‌تواند جهشی در حوزه صادرات باشد تا به واسطه آن پشتوانه تولید در این استان تقویت شود بخش عظیمی از این‌ها نیازمند منابع مالی و سرمایه در گردش است که حتماً باید این استان به صورت یک طرح ویژه دیده شود.

وی اظهار کرد: در این سفر ۲ روزه ستاد احیای کشور نیز با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همراه است تا بتوانیم مسائل و مشکلات پیش روی حوزه تولید در سیستان و بلوچستان را برطرف کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha