تشکیل ستاد استان‌های زاگرس‌نشین در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پیگیری شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سفرهای استانی رییس‌جمهور دستاوردهای خوبی به همراه دارد به طور نمونه آیت‌الله رئیسی با سفر به استان ما در دور دوم، دستور تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین را صادر کرد و این موضوع به سرعت از سوی معاون اول ابلاغ شد تا چالش‌ها و مشکلات این استان‌ها از جمله نرخ بالای بیکاری رفع شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره دانایی و توانایی کشور که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است، اظهار داشت: استان‌های زاگرس‌نشین دارای انسان‌های وفادار، سخت‌کوش و تولیدکننده‌ای است اما این مناطق با محرومیت‌هایی درگیر هستند که با سفرهای استانی رییس‌جمهور، ظرفیت‌ها و چالش‌های این مناطق بررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: طرحی با عنوان اردوی جهادی مدیران در استان آغاز شده که با شناسایی نقاط محروم، رفع چالش‌ها و مشکلات این مناطق با حضور میدانی مدیران در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از ابتکارات و روش‌های سازنده دولت سیزدهم حضور میدانی مدیران در صحنه‌ است که این موضوع از سفرهای استانی رییس‌جمهور تا سفرهای میدانی مدیران میانی و پایینی به نقاط محروم نمود و ظهور دارد.

حیدری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از دیگر راهبردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: یکی از مهمترین طرح‌های نیمه‌تمامی که در سفر دوم رییس‌جمهور به استان نتیجه داد، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری استان بود که در این فضا شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر شدند تا بتوانند فعالیت‌های خود را به نحو بهتری پیگیری کنند.

وی افزود: برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی نیز از دیگر مصوبات دور اول سفر رییس‌جمهور به استان بود که در دور دوم سفر نیز بر آن تاکید شد و این مهم در حال تحقق است.

حیدری با بیان اینکه حرفه‌آموزی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: دولت به جای مدرک‌گرایی، حرفه‌آموزی را در دستور کار قرار داده است و هر دانش‌آموز باید یک حرفه در کنار علم‌آموزی فرا گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح شهید عجمیان، تصریح کرد: دانش‌آموزان به صورت خودجوش در قالب این طرح اقدام به زیباسازی مدارس می‌کنند که این موضوع نقش مهمی در شاداب‌سازی فضای تحصیل دانش‌آموزان دارد.

حیدری با بیان اینکه دانایی به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوبی را برای کشور و استان رقم زده است، افزود: به طور مثال در بخش کشاورزی، با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فراوری بادام، در حال حاضر به جای خام فروشی به تولید هشت محصول فراروی شده از بادام دست پیدا کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان افتخارآفرینان کشور هستند، از عوامل برگزاری این برنامه قدردانی کرد و گفت: جشنواره دانایی و توانایی فرصت ارزشمندی است که تا در قالب آن ظرفیت نخبگان و آینده‌سازان کشور بررسی و شناسایی شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی دانایی و توانایی با شرکت ۳۳۰ دانش‌آموز منتخب استانی پایه‌های هفتم تا یازدهم سراسر کشور در ۲ بخش دختران و پسران برگزار می‌شود. بخش دختران آن از ۱۰ آذر به مدت سه روز در شهرکرد برگزار شد و بخش پسران این جشنواره نیز از ۱۳ تا ۱۵ آذر برگزار خواهد شد.

در این جشنواره، دانش‌آموزان برگزیده در کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان در حوزه کتاب کودک و نوجوان شرکت می‌کنند تا با اصول صحیح مطالعه و نقد کتاب آشنا شوند.

دور دوم سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و تصمیمات مهمی برای استان در این سفر اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha