خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهمین روز از آذر به اهدای خون در روزهای آلودگی هوا، ارائه خدمات به معلولان در منزل،رونمایی از نمایشگر اطلاع‌رسانی کیفیت هوا،ضرورت بازنگری در امنیت اورژانس مراکز درمانی،مناسب‌سازی معابر از آمار تا عمل، فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

پیگیر دستور رییس‌جمهور در آشوراده هستیم/برخورد خارج از عرف اداری با حافظان طبیعت ممنوع

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه پیگیر جدی دستور رییس‌جمهور برای آشوراده هستیم گفت: محیط‌بانان ضابطان قضایی هستند و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق برخورد خارج از عرف اداری و انسانی با محیط‌بانان را هنگام انجام وظیفه ندارد.

حسن اکبری درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با محیط بانان جزیره آشوراده اظهار داشت: در روزهای گذشته فیلمی از برخورد نامناسب مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان با ضابطان قضایی حفاظت محیط زیست جزیره آشوراده در فضای مجازی منتشر شد که موجب رنجش خاطر مردم شریف ایران شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


لایحه حمایت از زنان به کجا رسید؟

۹ ماه از تصویب کلیات لایحه حفظ کرامت و حفاظت از زنان در برابر سوء رفتار در مجلس می‌گذرد اما مشغله کاری نمایندگان در ماههای پایانی سال و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در اسفندماه مانع از آن است که این لایحه کلیدی که در جزئیات هم با اشکال‌ها و ابهام‌هایی روبروست، به سرعت دالان قانونگذاری را طی کند و به قانون تبدیل شود.

خشونت علیه زنان یک پدیده قدیمی است که بر اساس تعریف سازمان ملل هرگونه رفتار یا حتی تهدید به رفتار خشونت‌آمیز مبتنی بر جنسیت که منجر به آسیب و رنج فیزیکی، جنسی و روانی در زنان شود، را در بر می گیرد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

مناسب‌سازی معابر؛ از آمار تا عمل/برخورد قانونی با دستگاه‌های کم کار

رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از برخورد قانونی با دستگاه‌های کم کار در زمینه مناسب سازی خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته نیز در این زمینه ورود و با مدیرمسئول دستگاه‌هایی که در حوزه مناسب‌سازی ترک فعل و کم کاری کرده بودند، برخورد کرد.

غلامرضا رضایی فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته وارد شد و گزارشی از عملکرد دستگاه ها در رابطه با مناسب سازی گرفت و با مدیرمسئول دستگاه هایی که ترک فعل و کم کاری کرده بودند، برخورد کرد و چهار نفر از آنان به دادگاه معرفی شدند که برای برخی از آنها رای صادر شده و برخی دیگر هنوز در دست اقدام است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

ارائه ۵۹ کد خدمتی ویژه معلولان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۵۹ کدخدمتی توانبخشی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

محمد مهدی ناصحی ضمن گرامیداشت ۱۲ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت، افزود:این ۵۹ کد خدمت شامل ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی فنی، ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۹ کد خدمتی در حوزه شنوایی شنایی، ۶ کد خدمت در حوزه فیزیوتراپی، ۱۱ کد خدمتی در بخش گفتاردرمانی، ۶ کد خدمتی توانبخشی قابل ارایه توسط پزشکان و هفت کد خدمتی در حوزه بینایی سنجی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

ورزشکاران و فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و سایر فعالان حوزه‌های ورزشی می‌توانند حسب مورد در قالب بیمه‌شده اجباری یا خویش‌فرما و پرداخت حق بیمه مقرر، از خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برخودار شوند.

به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و با توجه به بندهای یک و پنج سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که برخورداری از تأمین‌اجتماعی را به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان، حقی همگانی می‌داند و همچنین در اجرای ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی، توسعه پوشش بیمه اجتماعی به همه اقشار جامعه را در دستور کار این سازمان دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

ضرورت بازنگری در امنیت اورژانس مراکز درمانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محکوم کردن اقدامات خشونتی علیه کادر درمان، خواستار بازنگری در تامین امنیت پرستاران در اورژانس‌های مراکز درمانی شد.

عباس عبادی در واکنش به مضروب شدن پرستار یاسوجی به وسیله چاقو توسط همراهان بیمار ضمن ابراز تاسف از بروز چنین حوادثی، این اقدام را محکوم و خواستار برخورد جدی و به دور از تسامح و مدارا مراجع ذی صلاح شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


نمایشگر اطلاع رسانی کیفیت هوای تهران رونمایی شد

نمایشگر اطلاع رسانی کیفیت هوای تهران با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از معاونین و مدیران ستادی در محل ساختمان مرکزی این سازمان رونمایی شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این رونمایی ضمن بررسی وضعیت گزارش آلودگی هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از طریق نمایشگر پایش آلودگی هوا، گفت: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا باید همواره مورد نظارت و رصد دقیق قرار گیرند تا خروجی ایستگاه ها و نهایتا اطلاعات اینگونه نمایشگرها با وضعیت موجود هوا به لحاظ کیفی کاملا همخوانی و مطابقت داشته باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

کاهش دانش‌آموزان رشته علوم انسانی/بیشترین پشت‌ کنکوری‌ها در رشته تجربی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تعداد دانش‌آموزان رشته علوم انسانی ۱.۵ درصد کاهش یافته است، گفت: ۴۴ درصد دانش‌آموزان وارد رشته علوم انسانی و این تعداد داوطلب برای ادامه تحصیل در دانشگاه و یافتن شغل دچار آسیب می‌شوند.

عباس سلطانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره سیاست کاهش تعداد دانش‌آموزان رشته انسانی اظهار داشت: هدایت تحصیلی با هدف ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان برای شناسایی علائق، استعدادها و مشاغل موجود در جامعه صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان با آگاهی کامل برای انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند؛ بنابراین سیاست توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی باید اجرا شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

ارائه خدمات برای بیشتر معلولان در منزل انجام می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بخش قابل توجهی از افراد دارای معلولیت خدمات مورد نیاز خود را از مراکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل دریافت می‌کنند و این، تنها بخشی از تلاش‌هایی است که در مسیر فراگیرسازی خدمات مورد نیاز افراد دارای معلولیت انجام می‌شود.

علی محمد قادری در پیام خود به مناسبت روز جهانی معلولان -۱۲ آذرماه- افزود: با وجود تلاش هایی که در زمینه پیشگیری از انواع معلولیت ها صورت می گیرد، بروز معلولیت ها در سنین مختلف را باید به عنوان واقعیتی انکارناپذیر بپذیریم و برای انجام مداخلات به هنگام در آموزش و توانبخشی افراد دارای معلولیت تلاش کنیم و این همان رسالتی است که سازمان بهزیستی مفتخر به انجام آن است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

مردم اهدای خون را در روزهای آلودگی هوا به تعویق نیاندازند

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا نباید اهدای خون را به تعویق بیاندازد، از مردم خواست برای تامین فرآورده‌های خونی بیماران نیازمند به خصوص مبتلایان به سرطان و افراد نیازمند به پیوند مغز استخوان مشارکت کنند.

سید منتظر شُبّر در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بنیاز به خون همیشگی و فقط تامین خون از طریق اهدای آن امکان پذیر است اما با افزایش میزان آلایندگی هوا، شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال برای اهدای خون کاهش یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


مدارس ابتدایی و متوسطه اول تهران دوشنبه هم غیرحضوری شد

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای از غیر حضوری شدن کلاس‌های مقطع ابتدایی، متوسطه اول و مدارس استثنایی روز دوشنبه ۱۳ آذر خبر داد.

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی همه مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در 2 نوبت صبح و عصر همچنین کودکستان‌ها (پیش دبستانی)، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول آموزش و پرورش در همه مناطق شهر تهران در روز دوشنبه ۱۳ آذر غیرحضوری و به صورت مجازی در شاد دایر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


مازوت در تهران سوخته نمی‌شود/ خودروها و ناوگان فرسوده شهری عامل آلایندگی

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های نفت و نیرو بارها اعلام کرده اند که در تهران مازوت سوزی نداریم که عامل آلودگی هوای پایتخت باشد اما هربار با شدت گرفتن آلاینده‌ها و تعطیلی مدارس، این ادعا که نیروگاههای تهران مازوت می سوزانند، تکرار می‌شود.

این روزها شدت آلودگی در تهران و برخی کلانشهرها به حدی رسیده که دوباره مدارس را تعطیل کرده است و کار در تهران به جایی رسیده که دیگر چشم، چشم را نمی‌بیند؛ در این شرایط مازوت یا همان نفت کوره به نُقل مجلس منتقدان در عملکرد دستگاه های متولی اجرای قانون هوای پاک تبدیل شده و انگشت اتهام به سمت این سوخت سیاه گرفته شده است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


وزیر کشور: فرونشست زمین از بدترین حوادث قابل وقوع در کشور است

وزیر کشور گفت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.

احمد وحیدی در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از هم اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین المللی استفاده شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی


توقیف حدود ۴۵۰ خودروی شوتی در سراسر کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای چهاردهمین مرحله طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور، از شناسایی و توقیف ۴۴۷ خوردوی شوتی خبر داد.

خودروهای شوتی، خودروهای سواری هستند که برای جابه جایی صدها کیلوگرم بار قاچاق دستکاری و تقویت می شوند؛ عمده تقویت این خودروها در موتورهایشان برای سرعت بالا و فرار از پلیس است. خودروهای شوتی که عمدتاً از نوع پژو ۴۰۵، زانتیا، پژو پارس و سمند هستند، در زمینه قاچاق کالا از مبادی وروردی کشور مانند مناطق بندری جنوب و شمال و مناطق مرزی در شرق و غرب فعالیت می کنند و مقصد اصلی آنها نیز بازار پایتخت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خودروهای فرسوده شهری عامل آلایندگی/فعالان ورزشی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha