پخش زنده سخنرانی‌ها برای افراد دارای نقص شنوایی با توسعه فناوری وای فای

تهران- ایرنا- محققان در حال توسعه یک فناوری «وای فای» هستند که به دانشجویان با نقص شنوایی امکان می‌دهد از طریق گوشی‌های هوشمند یا گیرنده‌های ارائه شده از سوی دانشگاه به سخنرانی‌ها و سایر مراسم در دانشگاه گوش دهند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «جی تی»، این فناوری جدید ابداعی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به دانشجویان با معلولیت نقص شنوایی اجازه می دهد از طریق وای فای و گوشی‌های هوشمند به سخنرانی اساتید در کلاس ها و سایر مراسم‌ها در دانشگاه بطور زنده گوش کنند.

پلتفرم موسوم به «لیسن‌وای‌فای» (ListenWIFI) که امسال توسط شرکت «لیسن تکنولوژی» مستقر در «یوتا» توسعه یافته است، بنا به گفته «مایکی شافر» مشاور این شرکت تا آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۵ – ۲۰۲۴ در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: این سیستم از طریق دسترسی به «فرستنده‌هایی» (beacons ) در نزدیکی سالن‌های سخنرانی و فضاهای دیگر در دانشگاه کار می‌کند و در واقع نسخه به‌روزشده (ارتقایافته) پلتفرم «لیسن اوری‌ور» (Listen Everywhere) است که هم اکنون در «آزمایشگاه خلاقانه دیجیتال» مدارس و اماکن ورزش الکترونیک برای دسترسی به پخش صوتی قابل دسترس است.

شافر افزود: هر دو این فناوری‌ها سرو صدا یا نویز پس زمینه را فیلتر و حذف می‌کنند و با سمعک های دارای بلوتوث یا کاشت حلزون (cochlear implants) کار می‌کنند، اما «لیسن وای فای» همچنین این گزینه را دارد که از یک گوشی هوشمند استفاده نکند. دانشگاه برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند یا ترجیح می دهند از گوشی استفاده نکنند، دستگاه های گیرنده (دریافت کننده) دستیار آموزشی LWR-۱۰۵۰‌ فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این سیستم قابل استفاده است و تجربه شنیدن سخنرانی‌ها را برای همه ارتقا می‌دهد و منحصر به افراد با نقض شنوایی نیست.

«مریبت رابرتس» سخنگوی شرکت «لیسن تکنولوژی» توضیح داد که کانال‌ها در این فرایند دخالت دارند هر چند کاربران نیازی نیست آنها را بشناسند. فرستنده‌ها به رگیرنده ها یا گوشی‌هایی می‌گویند که به چه کانال متصل شوند.

وی گفت: این فناوری از ارتباطات در تورهای دانشگاهی، اجرای مراکز هنری ، مراکز بدن‌سازی و رویدادهای ورزشی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha