پرونده بیش از ۲هزار متقاضی در کمیسیون احراز جانبازی شهرستانهای تهران بررسی شد

شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پرونده دوهزار و ۲۰۰متقاضی در کمیسیون احراز جانبازی بررسی شد.

عباسعلی رضایی روز یکشنبه پس از برگزاری بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون احراز جانبازی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده احراز بیش از دوهزار و ۲۰۰ متقاضی که دارای درصد و فاقد درصد جانبازی بودند، به صورت جلسات هفتگی و ماهانه مورد بررسی و مابقی نیز احرازشان از طریق سامانه سجایا صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه شهرستان‌های استان تهران بیش از۴۳هزار و هشتصد پرونده ایثارگری بومی و مهمان دارد، افزود: امروز احراز جانبازی در شهرستان‌های استان تهران در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و مدارک ایثارگران و احرازشان در سامانه سجایا به روزرسانی می‌شود.

رضایی شهرستان‌های استان تهران را مهاجرپذیر و با ترکیب جمعیتی پراکنده برشمرد و ادامه داد: با توجه به وسعت شهرستان‌های استان تهران و مهاجرپذیر بودن آن، ایثارگران و خانواده‌های شهدا نیز سهم قابل توجهی در این مهاجرت‌ها دارند و با توجه به رسالت بنیاد مبنی بر تکریم و خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان، وظیفه داریم تا در راستای حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهای این عزیزان گام برداریم.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ماده یک قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه‌ای که با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید با موضوع تعیین مصادیق ایثارگری تدوین شد صورت سانحه، مدارک بالینی هم‌زمان با حادثه و رأی کمیسیون پزشکی نیروی مربوطه برای تشکیل پرونده مورد نیاز است تا بنیاد شهید بتواند مستندات پرونده را با آیین ‌نامه مربوطه تطبیق دهد.

گفتنی است امروز در بیست‌وچهارمین کمیسیون احراز جانبازی که با حضور همه اعضاء در سالن شهدای ترور اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به‌منظور بررسی پرونده‌های درخواست جدید جانبازی و جانبازانی که متقاضی درصد مجدد جانبازی بودند، تشکیل و ۴۳پرونده بررسی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha