۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85310197
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار مددجوی بهزیستی بروجرد مستمری دریافت می‌کنند

بروجرد - ایرنا - رییس بهزیستی بروجرد گفت: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کرم رضا پیردایه روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرمایان یکی دیگر از خدمات بهزیستی است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف این نهاد حمایتی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن شخص را بهزیستی پرداخت می کند.

رییس بهزیستی بروجرد اظهار کرد: امسال ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات به ۶۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و بهبود یافتگان از اعتیاد پرداخت شده است.

پیردایه با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال است، اضافه کرد: افراد دارای معلولیت بنا بر مجوز فعالیتی که دارند تسهیلات خوداشتغالی در بخش های مختلف مانند آرایشگری، قالی بافی، مشاغل خانگی، مغازه داری و یا دامداری تسهیلات دریافت می کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که سازمان بهزیستی در راستای حمایت از معلولان انجام می دهد، گفت: کمک هزینه مسکن یکی از این حمایت ها است بطوری که به هر خانوار دارای یک فرد دچار معلولیت یک میلیارد ریال و بیشتر از یک معلول ۲ میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد افزود: هر چند بهزیستی برای رفع مشکلات افراد دارای معلولیت اقدامات خوبی انجام داده اما کمک خیرین هم می تواند در بهتر شدن وضعیت افراد دارای معلولیت و کاهش مشکلات آنها بسیار کمک کننده باشد.

وی یادآور شد: همه معلولان تحت پوشش با توجه به نوع نیازمندی که دارند از لوازم کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، پوشینه، عصا، باطری سمعک و دیگر لوازم مورد نیاز معلولان بهره مند هستند.

۱۲ آذرماه بعنوان روز جهانی معلولان نام گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha