روند اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان دشتستان سرعت گرفته است
عکس آرشیوی

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای طرح‌های زیرساختی، عمرانی و توسعه‌ای مورد مطالبه مردم در این شهرستان سرعت گرفته است.

به گزارش ایرنا " ابراهیم رضایی " شنبه شب در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سد دالکی در سال ۱۳۹۹ دارای ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی بود که اکنون به حدود ۶۰ درصد رسیده است و بر اساس وعده مجریان سال آینده آبگیری می‌شود.

وی افزود: پاسخگو کردن شرکت سیمان دشتستان، فعال کردن طرح ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور، توسعه شهرک صنعتی برازجان، کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمیایی دشتستان و افزایش سهم دشتستان در اشتغال پارس جنوبی بخشی از نتایج پیگیری‌ها است.

رضایی یادآور شد: در دشتستان باید صنایع مرتبط با کشاورزی از جمله سردخانه‌ها، بسته بندی، صنایع تبدیل و فرآوری در قالب شهرک‌های صنعتی توسعه یابد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت پتروشیمیایی دشتستان در نزدیک‌ترین نقطه به دریا احداث می‌شود تا زمینه تامین آب آن از طریق دریا فراهم شود.

رضایی افزود: در مدت سه سال و نیم گذشته وضعیت آب در دشتستان بهبود یافته و طرح‌های بزرگ و مهمی در حوزه راه در این شهرستان اجرا شده و در حال اجرا و یا در آستانه آغاز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام شده سهمیه ۱۰۰ درصدی نیروهای بومی در آخرین استخدامی پارس جنوبی محقق شد.

وی بیان کرد: ۱۰هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت برای جاده نمازگاه - ارم، سد دهرود، سد دالکی و آزاد راه بوشهر- شیراز جذب شده است .

رضایی تصریح کرد: به این رقم راضی نیستیم و نفت باید بیش از اینها دین خود را به مردم استان بوشهر ادا کند.

وی گفت: مجلس یازدهم در عرصه قانون‌گذاری با نگاه رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم قوانین خوبی را تصویب کرده است.

رضایی مسکن را یکی از نیازهای مهم و از چالش‌های اساسی در کشور دانست و یادآور شد: در این راستا قوانین خوبی از جمله طرح مالیات بر خانه‌های خالی، جهش تولید مسکن و کنترل اجاره‌بها مصوب شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه معیشت نیز قوانینی همچون الزام دولت به کالابرگ الکترونیکی و ثبت نام جاماندگان یارانه، معافیت کالاهای اساسی از مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده است.

وی از ساماندهی صنعت خودرو و واردات خودروهای کارکرده به عنوان دیگر قوانین مصوب اشاره کرد و ادامه داد: بیمه رایگان افراد فاقد بیمه، ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و بیمه درمان ناباروری از دیگر مصوبات این مجلس بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین قوانین خوبی در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و حمایت از افشاگران فساد تصویب شده است.

وی تاکید کرد: یکی از وعده‌هایم به مردم شفافیت بود که از ابتدای حضور در مجلس تاکنون همه آرای خودم را به صورت شفاف به مردم اعلام کرده‌ام و اکنون همه این آرا و نظرات قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha