فرایند زمانی صدور سند مالکیت در روستاهای مازندران کاهش یافت

ساری- ایرنا مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از کاهش فرایند زمانی تشکیل پرونده توسط این اداره کل برای املاک روستایی تا صدور نهایی برگه سند توسط ثبت اسناد و املاک خبر داد.

به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغرآسمانی مقدم روز یکشنبه درنشست هم اندیشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران که در آمل برگزار شد، افزود: از ابتدای تهیه تشکیل پرونده املاک در محدوده بافت قانونی شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عهده دار آن است تا ارسال پرونده به ثبت اسناد واملاک شهرستانها مشمول فرایند زمانی می شد که با برگزاری نشست هم اندیشی میان مدیرکل، معاونان و مدیران ثبت اسناد واملاک شهرستانهای مازندران، زمان رسیدگی، بازدید و صدورسند مالکیت تسریع و کوتاه تر شد.

وی افزود: به مدیران ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای استان نیز تا پایان آذرماه امسال فرصت داده شد تا پرونده های شناسایی شده برای صدور سند املاک را به اداره ثبت اسناد واملاک شهرها تحویل دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: همچنین برای اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانها نیز تا ۲۰ بهمن زمان تعیین شده تا پرونده های دریافتی از ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرها را برای رسیدگی تا صدورنهایی سند مالکیت درشهرهای بالای ۲۵ هزارنفر وروستاهای استان اقدام کنند.

وی همچنین به سهمیه ابلاغی امسال این اداره کل برای صدورسند مالکیت املاک در روستاها وشهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر اشاره و اضافه کرد: صدور حدود ۹ هزار و ۸۰۰ موردسند مالکیت املاک شهری و روستایی برای امسال تعیین شده که از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج هزار سند مالکیت قطعی به مالکان تحویل داده شد.

آسمانی مقدم ادامه داد: از مدیران اداره بنیادمسکن انقلاب اسلامی وهمچنین ثبت اسناد و املاک خواسته شد تا در ماه های پایانی سال، با اضافه کاری بیشتر عقب ماندگی موجود در برخی شهرستانها را پوشش دهند تا حداقل به سهمیه ابلاغی در صدورسند مالکیت نزدیکتر شوند.

وی یادآورشد: البته برخی شهرهای استان نیز درزمینه صدورسندهای مالکیت درحوزه روستایی عملکرد قابل قبولی داشتند و بیشتر از تعهد تعیین شده وابلاغی عمل کردند.

براساس آخرین سرشماری کشور سه هزار و ۶۷۱ روستا در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha