اولویت هیات اتومبیلرانی خوزستان، آموزش و شناسایی استعدادها است

اهواز - ایرنا - رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان گفت: آموزش و شناسایی استعدادهای استان جزو اولویت‌های اصلی هیات بوده و در این راستا باید اقدامات مفیدی انجام شود.

اسکندر عیسوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نوجوانان و جوانان علاقه‌مند بسیاری در این رشته وجود داشته که با آموزش آنها و حضور در مسابقات مختلف، می توان به دنبال قهرمان پروری بود.

وی برگزاری مسابقات استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های این هیات برشمرد و افزود: بنا داریم در زمان باقیمانده تا پایان سال چندین مسابقه استانی و کشوری برگزار و شور و نشاط را در سطح جامعه ایجاد کنیم.

پرورش مربی سازنده و برگزاری مسابقات جزو برنامه‌های هیات است

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری را از دیگر اقدامات مهم این هیات دانست و گفت: باتوجه به ظرفیت خوزستان در این رشته، باید بتوانیم مربیان سازنده خوبی داشته باشیم تا با نفرات بیشتری در مسابقات کشوری حاضر شویم.

وی تاکید کرد: این هیات نیازمند فعالیت بیشتر است و باتوجه به همدلی بین تمام اعضای هیات و جامعه مخاطب، بی‌شک تمام اهداف هیات محقق خواهد شد.

عیسوند افزود: خوشبختانه تاکنون با برنامه‌ریزی منسجم و اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری، در راستای رسیدن به اهداف گام برداشته‌ایم که البته هنوز در ابتدای راه بوده و باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

رعایت قانون‌مداری یک اصل مهم در هیات خوزستان

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان رعایت قانون‌مداری را یک اصل مهم در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان عنوان کرد و از تمام ورزشکاران خواست قانون مدار بودن را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به قهرمانی محمدامین عوض‌پور ورزشکار مستعد خوزستانی در مسابقات موتور کراس کشور ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی در آینده شاهد افزایش مقام‌آوری‌ ورزشکاران استان باشیم.

عیسوند در خصوص هیات‌های شهرستانی بیان کرد: در زمان تحویل گرفتن این هیات متاسفانه هیات شهرستانی فعالی نداشتیم و با توجه به گله‌مند بودن بسیاری از ورزشکاران نسبت به این موضوع، یکی از برنامه‌های مهم و اصلی هیات، تعیین تکلیف هیات‌های شهرستانی بود.

توسعه و گسترش این رشته مهیج در شهرستان‌ها

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان ادامه داد: یکی از اهداف اصلی، توسعه و گسترش این رشته مهیج در شهرستان‌ها بوده و قرار است که با برگزاری برخی مسابقات در شهرستان ها، مخاطب بیشتری جذب شود.

وی با اشاره به مشخص شدن روسای کمیته‌های تحت نظر این هیات و همچنین روسای هیات‌های شهرستانی اظهار کرد: کسی که نمی‌تواند کار کند و یا برنامه نداشته باشد باید از سمت خود کنار برود تا فردی علاقه‌مندتر روی کار بیاید.

رشته موتورسواری و اتومبیلرانی نیازمند زیرساخت مناسب است

عیسوند نبود زیرساخت مناسب برای فعالیت ورزشکاران را از مشکلات اساسی این هیات عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته توجهی به موضوع زیرساخت‌ها نشده و پیست غدیر به تنهایی جوابگوی این رشته در استان نیست.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان اضافه کرد: برخی از رشته‌های تحت نظر این هیات نیاز به زیرساخت مناسب‌تری داشته تا با ایمنی بهتری کار را دنبال کنند بنابراین در همین راستا و طبق هماهنگی با مسئولان استان، قرار است یک قطعه زمین برای احداث پیست جدید موتورسواری و اتومبیلرانی به هیات واگذار شود.

توجه به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری موجب کاهش تصادفات می‌شود

وی در پایان بیان کرد: تمام تلاش بدنه هیات، توسعه و رشد این رشته از طریق برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف است تا علاوه بر ترویج فرهنگ رانندگی از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش در حال حاضر پیست موتورسواری و اتومبیلرانی غدیر اهواز تنها پیست موجود در شهرستان اهواز بوده که در حال خدمات‌دهی به علاقه‌مندان این رشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha