۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85310003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت اصفهان ۳۴۰ میلیارد ریال برای درمان معلولان پرداخت کرد

اصفهان - ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:این اداره کل در راستای حمایت ویژه از معلولان امسال برای درمان بیش از ۱۷ هزار معلول در استان اصفهان، ۳۴۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

محمد حسین صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانخواهان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از سال گذشته برای انجام خدمات فیزیوتراپی و ۵۹ کدخدمت توانبخشی حمایت ویژه بیمه ای دریافت می کنند.

وی گفت: این حمایت بصورت پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان براساس تعرفه مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ۲۵ هزار ۹۸۷ توانخواه بهزیستی در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این افراد می توانند با مراجعه به ۳۴۹ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی در استان از پوشش بیمه ای ویژه در حوزه توانبخشی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مُکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را به‌گونه‌ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات توانبخشی جسمی و روانی آنها را نیز پوشش دهد.

از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.

۱۲ آذر روز جهانی معلولان و یازدهم تا هفدهم آذر هفته افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha