پیشنهادهای تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری مراسم روز دانشجو رسیدگی می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، نشست با تشکل‌های دانشجویی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: هر تشکل دانشجویی دعوت نامه یا درخواستی در خصوص برگزاری مراسم روز دانشجو داشته باشد مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی بادپا با اشاره به اقدامات اداره کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره تقویت و حمایت از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی با توجه به نزدیک شدن به روز دانشجو اظهار داشت: اقداماتی در راستای حمایت از تشکل‌های دانشجویی انجام داده و جلساتی برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: اخیرا جلسه تشکل‌های دانشجویی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در وزارت علوم برگزار شد. پنج تشکل و اتحادیه بزرگ دانشجویی یک جلسه‌ صمیمانه را با وزیر علوم برگزار کردند.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: همچنین جلسات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران با عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم را داریم که این هم فرصتی است تا هر تشکل دانشجویی در دانشگاه بتواند با معاون فرهنگی وزارت علوم جلسه‌ای برگزار کند. این برنامه نیز آغاز شده‌ است.

به گزارش وزارت علوم، بادپا تاکید کرد: همچنین در بازدید از هر دانشگاهی، نشست با تشکل‌های دانشجویی در دستور کار قرار دارد. حضور وزیر علوم در نشست شورای دبیران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت از برنامه‌های دیگر است. کلانتری در نشست اتحادیه تحکیم وحدت حضور می یابد.

وی گفت: هر تشکل دانشجویی مشکل یا درخواستی داشته باشد یا حتی دعوتی برای روز دانشجو (۱۶ آذر) داشته باشد، به این موضوع و مشکلاتشان رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر در ایران روز دانشجو نام گرفته است. این روز، به یاد سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به دست نیروهای رژیم پهلوی کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha