۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85309578
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برف، پروازها و فعالیت‌های روزمره را در اروپا مختل کرد

تهران-ایرنا- بارش برف در بسیاری از کشورهای اروپایی سیستم حمل ونقل هوایی و حتی زمینی آنها را مختل کرد تا جایی که اکثر فعالیت‌های روزمره در کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش و انگلیس به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آسوشیتدپرس، بارش برف و طوفان زمستانی در جنوب آلمان و بخش‌هایی از کشورهای اتریش و سوئیس موجب لغو پروازها در این کشورها شده است. همه پروازهای روز شنبه در فرودگاه مونیخ به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده است.

پس از اعلام اولیه توقف ترافیک هوایی تا ظهر روز شنبه، مسئولان فرودگاه مونیخ اعلام کردند که پروازها تا ساعت ۶ صبح یکشنبه لغو خواهد شد. سایر فرودگاه‌های منطقه، از جمله زوریخ، پایتخت اقتصادی سوئیس، نیز اعلام کردند که پروازهای خود را با تاخیر انجام خواهند داد.

راه آهن ملی آلمان (دویچ بان) نیز ضمن دادن هشدارهای لازم و توصیه‌های مراقبتی ترددی به مسافران، اعلام کرد که قطارها به مقصد و از ایستگاه مرکزی مونیخ نیز متوقف شده‌اند.

مقامات بوندسلیگا آلمان نیز اعلام کردند که مسابقه فوتبال بین بایرن مونیخ و یونیون برلین که قرار بود بعدازظهر شنبه در مونیخ برگزار شود، لغو شده است.

در اتریش و سوئیس، بارش برف موجب شده تا مقامات نسبت به خطر سقوط بهمن هشدار دهند. در استان‌های تیرول و فورارلبرگ در غرب اتریش نیز بارش برف به ۵۰ سانتی‌متر رسیده است و مقامات سطح هشدارها را در بالاترین رقم ممکن قرار داده‌اند.

گزارش ایرنا از لندن نیز حاکی است که کاهش شدید دمای هوا و بارش سنگین برف در بیشتر مناطق انگلیس باعث شد تا همه پروازها در فرودگاه گلاسکو لغو و هزاران مسافر سرگردان شوند.

روابط عمومی این فرودگاه صبح شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در حال حاضر عملیات پروازی به‌دلیل بارش سنگین برف متوقف شده‌است. کارشناسان دیشب سرگرم یخ‌زدایی بودند و امیدواریم هرچه زودتر پروازها از سرگرفته شود.

این درحالیست که تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد مسافران در فرودگاه گلاسکو سرگردان هستند و خطوط هواپیمایی نیز به سایر مسافران توصیه کرده‌اند که پیش‌از حرکت به سمت فرودگاه، از وضعیت پرواز خود مطمئن شوند.

فرودگاه گلاسکو شلوغ‌ترین گذرگاه هوایی اسکاتلند بشمار می‌رود که سالانه حدود ۸.۵ میلیون مسافر از طریق آن جابه‌جا می‌شوند.

بارش برف سیستم حمل‌ونقل شهری را نیز مختل کرده است. شبکه ملی ریل انگلیس درباره تاخیر طولانی در تردد قطارها طی سه روز آینده هشدار داد. پلیس هم از رانندگان خواسته تا هنگام تردد در خیابان‌ها احتیاط کنند.

اداره هواشناسی انگلیس برای سواحل شمالی و جنوب غرب اسکاتلند و همچنین سواحل جنوبی انگلیس هشدار زرد آب‌وهوایی صادر کرده است. بر اساس گزارش این سازمان، وضعیت شدید آب‌وهوایی و هشدارها تا تا پنجم دسامبر (۱۴ آذر) ادامه دارد.

بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، مناطق شمالی انگلیس و ارتفاعات در روزهای آتی بارش برف تا چهار اینچ (بیش از ۱۰ سانتی متر) و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را شاهد خواهند بود. گفته می‌شود که سرمای هوا ناشی از ورود سامانه بارشی از قطب شمال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha