استاندار لرستان: دولت سیزدهم طرح کاشت نهال را با همکاری مردم ادامه می دهد

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: دولت سیزدهم طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت را با همکاری مردم ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز شنبه در مراسم روز جهانی خاک و کاشت نهال در خرم آباد اظهار کرد: برداشتن قدم های مناسب در مسیر اجرای عمومی درختکاری مستلزم درک مناسب از ظرفیت های اساسی عناصر خاک و درخت است.

وی افزود: صاحب و متولی طرح کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یکی از برنامه های در دست اجرا در دولت سیزدهم، مردم هستند و این مهم توسط آنها انجام خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به سهم ۳۰ میلیونی لرستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت برای کشور تاکید کرد: سهم هر لرستانی در این برنامه کاشت بین ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول چهار سال است که انتظار می رود شهروندان در این امر مشارکت داشته باشند.

استاندار لرستان: دولت سیزدهم طرح کاشت نهال را با همکاری مردم ادامه می دهد

زیویار همچنین به نقش مهم رسانه ها در برنامه کاشت نهال توسط مردم اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش مهم تبلیغ، تبیین و تشویق مردم برای مشارکت در این طرح را ایفا می کنند.

وی خاک و درخت را ۲ کارخانه عظیم با کارکردهای حیاتی از جمله تولید غذا، تثبیت خاک، تجزیه و تبدیل ضایعات به مواد قابل استفاده، تصفیه خانه طبیعی هوا، کنترل سیلاب و ذخیره آب های زیرزمینی دانست و یادآور شد: باید درک بهتری نسبت به استفاده از این امکانات خدادادی داشته باشیم و در جهت مصرف بهینه و درست از این ظرفیت ها گام برداریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha