بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در یازدهمین روز از آذر به امیدآفرینی در سایه مهارت‌افزایی جوانان، ۲۴ سال سقف سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان، آموزش صفر تا صد فرزندپروری به مادران ایرانی، بی‌خبری۸۰ درصد مبتلایان به آب سیاه از بیماری خود، بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه، ورود بیش از ۵۰۰ هزار نفر به چرخه مستمری بهزیستی و مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول پرداخته است.

به گزارش ایرنا، یازدهمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا با تغذیه مناسب

عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای تخصصی علوم تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مصرف برخی مواد غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی، تنفسی، گوارشی و قلبی و کاهش آسیب‌های ناشی از آلاینده‌ها در بدن می‌شود.

منصور رضایی افزود: کودکان، سالمندان، مادران باردار و شیرده و بیماران قلبی ریوی از گروه‌های در معرض خطر در آلودگی هوا هستند که بیشتر از سایر افراد آسیب می‌بینند با استفاده از تدابیر تغذیه‌ای می‌توان اثرات مضر آلودگی هوا را در آنها تا حدی کاهش داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

۱۷۰ نوع ویروس پاپیلوما در جهان شناسایی شده‌است

رییس مرکز تحقیقات بیماری عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تاکنون ۱۷۰ نوع ویروس اچ پی وی (HPV) در جهان شناسایی شده است که ۱۵ نوع آن سرطان‌زا هستند و دو مورد از آنها پرخطرترین نوع ویروس محسوب می‌شوند.

ویروس پاپیلوما یا اچ پی وی (HPV) یکی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به انواع سرطان است که متخصصان عفونی معتقدند بی‌توجهی به آن می‌تواند سلامت جسم و روان آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد؛ این ویروس در زنان می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۲ سال گذشته، ۳۶ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شده است.

سید صولت مرتضوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت افزود: همچنین برای نخستین بار آزمون اختصاصی جامعه معلولان برگزار می شود و مجوز ویژه ۴۳۰۰ نفر از معلولان صادر شده است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

کاشت درخت در مدارس اقدام تحولی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: این سند ۱۲ ساله است و کاشت درخت از نظر همه ساحت‌های سند تحول بنیادین یک اقدام تحولی مناسب محسوب می‌شود.

رضامراد صحرایی در آیین کاشت نخستین نهالستان دانش‌آموزی کشور در دبیرستان ماندگار البرز، اظهار داشت: «ایران قوی» یکی از شعارهایی که در آغاز به کار دولت سیزدهم به گفتمان ملی تبدیل شد و هر دستگاه در کنار وظایف خود، ایران قوی را دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


«ام اس» بیماری جوانان نیست/بخش عمده بیماران به زندگی عادی بر می‌گردند

تا سه دهه پیش عامه مردم در سراسر جهان شناخت دقیقی از بیماری «ام اس» نداشتند در حالی که با پیشرفت علم پزشکی امروز بخش عمده بیماران به صورت موفقیت آمیز درمان شده و به زندگی عادی بر می گردند.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار دهد؛ این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست یا پا و مشکلات احساسی می‌شود. ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ زنان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


توسعه سواحل با حفظ محیط‌زیست، رویکرد سیاست‌های کلی دریامحور رهبری

ایران ظرفیت بالایی در زمینه توسعه دریایی دارد که با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری قطعا شاهد رشد و سرعت در اجرای پروژه‌های بزرگ دریایی - ساحلی همراه با حفظ محیط‌زیست و زیست بوم‌های دریایی خواهیم بود.

گروه جامعه ایرنا - ایران در شمال و جنوب دارای پهنه های آبی دریایی است که خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان در جنوب کشور را از هر لحاظ در موقعیت خاص استراتژیکی قرار داده است، بر این اساس به عنوان کشوری دریا محور شناخته می شود، این پهنه های آبی فرصت خوبی برای توسعه دریایی کشور ایجاد کرده اند که می توان با استفاده از آنها به توسعه دریامحور دست یافت، البته حضور ایران در دریاها سابقه ای تاریخی دارد، در واقع پیشینه آن به دوره صفویه بر می گردد و شکل گیری قدرت ایران در دریاها با اخراج پرتغالی ها از خلیج فارس و جزیره هرمز آغاز شد هر چند با دخالت انگلیسی ها به جایی نرسید اما به هر حال آغازی برای حضور در دریاها بود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه؛ رسیدگی ویژه وزارت بهداشت به پرونده

مرگ یک نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران به علت آنچه کوتاهی کادر درمان عنوان شد، از نهم آذرماه در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور بازتاب یافت و اکنون وزارت بهداشت اعلام کرده است به طور ویژه به این حادثه رسیدگی می‌کند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

اعتراض‌های رتبه‌بندی معلمان بررسی شد/پیگیری پاداش پایان خدمت بازنشستگان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان در آخرین مراحل خود است و همه اعتراض‌ها بررسی شده است.

رضامراد صحرایی در حاشیه آیین «هر مدرسه یک نهالستان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیر پاداش پایان خدمت بازنشستگان هستیم و سازمان برنامه و بودجه قول داده‌ است مشکلات را به زودی حل کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد چرخه مستمری بهزیستی شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پشت نوبتی‌های مستمری در۲ سال گذشته صفر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد چرخه مستمری بهزیستی شدند.

علی محمد قادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به فعالیت دبیرخانه اشتغال در بهزیستی افزود: بعد از ۱۲ سال، ساختار بهزیستی بازآرایی شد و بهزیستی در کنار جامعه نخبگان صاحب حوزه‌های برنامه‌ریزی اشتغال برای تحقق قانون استخدام جامعه هدف خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


آموزش بیش از ۵۲ هزار رابط مشاور در مدارس/ضرورت تبیین آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاوره را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) آغاز می‌شود.

امیر تجلی نیا اظهار داشت: مدیران مدارسی که مشاور ندارند با مراجعه به سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، یک نفر را به عنوان رابط مشاوره تعریف می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

۸۰ درصد مبتلایان به آب سیاه از بیماری خود بی‌خبرند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در مطالعات انجام گرفته در ایران حدود ۸۰ درصد بیماران مبتلا به آب سیاه از بیماری خود مطلع نیستند و این آمار در سطح جهانی حدود ۵۰ درصد است.

آرزو میرآفتابی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بیماری گلوکوم یا آب سیاه دومین علت کوری غیرقابل برگشت است و در بسیاری از موارد فشار بالای چشم همراه آسیب پیشرونده عصب بینایی و اختلال در میدان دید مشاهده می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

آموزش صفر تا صد فرزندپروری به مادران ایرانی

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه اجرای کارویژه‌های پنج‌گانه جمعیتی به انتشار کتاب آموزشی صفر تا صد فرزندپروری به مادران ایرانی اقدام کرده است.

کتاب «روزنگار لبخند مادری» با حضور معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد رونمایی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

سقف سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تعیین می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در مورد حداکثر سن پذیرش دانشگاه‌ فرهنگیان گفت: پس از درخواست‌های داوطلبان معلمی، سن پذیرش دانشگاه‌ فرهنگیان برای امسال حداکثر ۲۴ سال تعیین خواهد شد.

رضا مراد صحرایی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد تعلیم و تربیت برای برگزاری کنکور اختصاصی تعلیم و تربیت اظهار داشت: به نظر می‌رسد موافقت آنان برای تعیین حداکثر سن پذیرش ۲۴ سال در کنکور امسال دانشگاه فرهنگیان جلب شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول


امیدآفرینی در سایه مهارت‌افزایی جوانان

تهران - ایرنا - امید یکی از موضوعات مهم و کاربردی برای پیشبرد امور فرد و جامعه به‌حساب می‌آید که یکی از ابزارهای دستیابی به آن برخورداری از مهارت‌های مختلف زندگی است؛ خانواده‌ای که مهارت‌های لازم را دارد، امیدوار است و چنین خانواده‌ای در کنار رسیدن به اهداف و موفقیت‌ها، نسلی موفق تربیت خواهد کرد.

گروه جامعه ایرنا - واژه «امید» هرچند کلی، بدیهی و پرتکرار به نظر می رسد اما وجود آن در یک خانواده به عنوان موتور محرک در برنامه‌ریزی ها عمل می‌کند؛ خانواده امیدوار به آینده‌ای روشن، می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها از جمله فرزندآوری موفق‌تر عمل کند در حالی که خانواده ناامید از طی مسیر عادی زندگی نیز درمانده می‌شود و نمی‌تواند پیش‌بینی درستی برای ادامه مسیر حرکت خود داشته باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازخوانی مرگ نوزاد ۶ ماهه/ مجوز ویژه استخدام ۴۳۰۰ معلول

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha