بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد چرخه مستمری بهزیستی شدند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پشت نوبتی‌های مستمری در۲ سال گذشته صفر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد چرخه مستمری بهزیستی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد قادری روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به فعالیت دبیرخانه اشتغال در بهزیستی افزود: بعد از ۱۲ سال، ساختار بهزیستی بازآرایی شد و بهزیستی در کنار جامعه نخبگان صاحب حوزه‌های برنامه‌ریزی اشتغال برای تحقق قانون استخدام جامعه هدف خواهد شد.

وی با بیان اینکه شتاب دهنده اجتماعی برای نخستین بار در بهزیستی شکل گرفت، افزود: نخستین بار استاندارد خودرو برای معلولان ایجاد شد و این کد شناسه در سازمان استاندارد قابل تشخیص است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال این هستیم که بهزیستی، جذاب ترین نماد برای مشارکت مردم و سرمایه گذاری اجتماعی باشد و در این سازمان، سهام شرکت‌های نوپا داشته باشیم همچنین پیگیر آن هستیم که صاحب فناوری‌های راهبردی باشیم. اساس کار بهزیستی مبتنی بر خانواده است؛ والدینی که یک عمر برای فرزندان خود مجاهدت کردند.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی، متکی و همراه با مردم است، افزود: در ۲ سال اخیر اقدامات بزرگی در بهزیستی انجام شده است و رویکرد جدید به حوزه ماموریت بهزیستی وارد شد.

بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد چرخه مستمری بهزیستی شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کمبود منابع همیشه در کشور وجود دارد اما در کنار این محدودیت‌ها به تجهیز منابع فکر کردیم و یارگیری اجتماعی را مورد توجه قرار دادیم و از سرمایه های اجتماعی این دولت استفاده کردیم و به میدان آوردن مردم و دستگاه‌ها را انجام دادیم.

قادری با اشاره به اینکه اعتماد اجتماعی پایه شکل گیری سرمایه اجتماعی است، افزود: از برگزاری اردوهای پیشرفت و مساله محور با حضور نخبگان حمایت می‌کنیم.

وی، تقویت نیروهای داوطلب و تسهیلگران دانش‌آموزان و دانشجویان را از برنامه‌های پیش روی بهزیستی برشمرد و تاکید کرد: قاب پیشرفت بهزیستی امروز رنگارنگ است.

براساس این گزارش، در این مراسم «مسلم جهانبخش» هنرمند دارای معلولیت تصویر نقاشی رئیس جمهور را به وزیر کار اعطا کرد تا به دست رئیس‌جمهور برساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha