۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85308671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ هزار مترمربع از معابر روستایی «جلگه زوزن» خواف آسفالت شد

خواف-ایرنا- بخشدار بخش «جلگه زوزن» از توابع شهرستان خواف گفت: ۸۰ هزار متر مربع از معابر ۱۲ روستای این بخش در راستای طرح نهضت آسفالت روستایی آسفالت شد.

غلام علی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل «زوزن، اسدآباد، چاه گچی، قطارگز، ارگ، کالشور، خلط آباد، برکا، علی آباد، حسن آباد، بیاس آباد و بنیاباد» بخش جلگه زوزن خواف است.

وی ادامه داد: آسفالت مناطق روستایی و محروم از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که با پیگیری فرمانداری و تامین قیر و آسفالت مناسب در خواف محقق شد.

بخشدار جلگه زوزن خواف اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های سال‌های اخیر و کاهش منابع آب،‌ سطح زیر کشت و راندمان محصولات کشاورزی به طور محسوسی کاهش یافته است که ادامه این روند به کاهش میزان درآمد و در نتیجه، مهاجرت روستاییان و در نهایت ناپایداری و خالی از سکنه شدن سکونتگاه‌های روستایی می انجامد.

وی با اشاره به تبعات زیاد خشکسالی در بخش جلگه زوزن خواف تصریح کرد: از آنجا که معیشت بیشتر مردم در مناطق روستایی متکی به کشاورزی و دامپروری است و کمبود منابع آبی تاثیر زیادی بر زندگی روستایی دارد، استمرار خشکسالی به نابودی اقتصاد روستایی و مهاجرت‌ روستاییان منجر می‌شود.

صالحی ادامه داد: روستاها به عنوان یک نظام سکونتگاهی همواره در طول تاریخ متحمل خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله خشکسالی و تاثیر پدیده خشکسالی بیشتر از نقاط دیگر هستند و به دلیل وابسته بودن اقتصاد روستایی به بخش کشاورزی، هرگونه تهدیدی در این بخش منجر به تضعیف پایه‌های اقتصادی روستاها و در نهایت، رکود اقتصادی جامعه می شود.

وی گفت: بهبود معیشت و ماندگاری روستاییان در روستاها نیازمند اشتغال پایدار و متنوع سازی حرفه ها و مشاغل و اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق است.

بخشدار جلگه زوزن خواف اظهار کرد: مسوولان باید با اختصاص اعتبار حمایتی مناسب برای جبران خسارتهای خشکسالی و به خصوص اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری در جهت رشد فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در مناطق روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند و برای افزایش ماندگاری روستاییان در این مناطق بکوشند.

بخش جلگه زوزن به مرکزیت شهر «قاسم آباد» یکی از بخشهای شهرستان خواف است و در جنوب غربی مرکز این شهرستان قرار دارد.

بخش جلگه زوزن دارای ۲۳ روستا است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha