درگذشت فرهنگی بازنشسته که در کوه "یافته" خرم آباد به دلیل بیماری گرفتار شده بود

خرم آباد _ ایرنا _ مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: فرهنگی بازنشسته لرستانی که به دلیل بروز عارضه گوارشی در کوه "یافته " خرم آباد دچار مشکل شده بود، درگذشت.

مهدی پازوکی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه اورژانس هوایی استان خدمات مورد نیاز را از طریق قرارداد با شرکت هلی کوپتر کشور می گیرد، آن روز تشخیص داده شده که انتقال فرد بیمار نیاز به اورژانس هوایی دارد.

وی اظهار کرد: اورژانس هوایی نیز بنا بر مستندات به محل اعزام شده ولی به دلایلی امکان ارائه خدمات نبوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل به محض پاسخگویی شرکت هلی کوپتر کشور به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعه هفته گذشته در کوه "یافته" شخصی دچار تب و لرز، بی‌حالی و عدم تعادل شده بود که با توجه به ارتفاع بالا کوه، عدم آنتن دهی و تمام شدن شارژ تلفن‌های همراه، راه ارتباطی و امکان تقاضای کمک برای این فرد و ۲ همراه دیگرش وجود نداشت.

به گفته منابع محلی به نقل از همراهان این فرد، با تاریکی هوا و وخامت حال بیمار، یکی از همراهان برای درخواست کمک به پایین کوه برگشته و ساعت ۶ بامداد خود را به شهر رسانده و درخواست کمک می‌کند که چند نفر از دوستان و بستگان شخص مصدوم به سمت کوه یافته حرکت می‌کنند.

پس از آن نیز رایزنی و تماس با مسوولان اورژانس، هلال احمر، محیط زیست و جنگلبانی برای اعزام نیروی کمکی و بالگرد انجام و در نهایت حوالی ظهر شنبه چهارم آذرماه، بالگرد اورژانس هوایی در نزدیکی محل قرار گرفتن شخص مصدوم فرود می‌آید، اما گفته می شود بالگرد بدلیل کمبود سوخت مجبور به بازگشت می شود.

  بیمار نیز توسط همراهان به پایین کوه منتقل و توسط آمادگاه ارتش با آمبولانس، پزشک یار، اکسیژن و تجهیزات احیا به یکی از بیمارستان‌های شهر خرم آباد منتقل می شود که امروز جمعه در بیمارستان فوت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha