شهید «رونما»: نگذارید اسلام تضعیف شود

بندرعباس - ایرنا - شهید «محمد رونما جغین» یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس هرمزگان در وصیت نامه اش آورده است: همیشه منافقین و کسانی که علیه اسلام توطئه می‌کنند در هرکجا باشد، جلوی آن‌ها بایستید و نگذارید اسلام عزیز تضعیف شود.

به گزارش ایرنا، شهید «محمد رونما جغین» یادگار حیدر و ماهی هشتم آبان‌ماه سال ۱۳۳۸ در روستای پالور تابعه شهرستان رودان به دنیا آمد.

او با نان پرخیر و برکت شغل کشاورزی پدر بزرگ شد، در حد خواندن و نوشتن سواد داشت و همراه و همپاری پدر در مزارع کشاورزی مشغول کار بود، اما هنوز ۱۷ ساله‌اش تمام نشده بود که سایه پرمهر پدر را از دست داد و مجبور بود بیش‌تر از گذشته کار کند و همدل‌ مادر باشد.

با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنگ شد و به عنوان بسیجی در جبهه فعالیت می‌کرد و درحالی که ۲۲ سال از عمر این رزمنده رودانی می‌گذشت، در عملیات غرورآفرین طریق القدس که منجر به آزادسازی شهر بستان شد، گلوله دشمن بعثی به سینه‌اش اصابت کرد و روحش آسمانی شد.

«هشتم آذرماه سالروز آغاز عملیات «طریق‌القدس» با رمز «یا حسین(ع)» در سال ۱۳۶۰ است، عملیات طریق القدس در منطقه عمومی سوسنگرد به‌سمت بستان و با هدف انهدام قوای دشمن باز پس گرفتن و آزادسازی شهر بستان و به عقب راندن دشمن متجاوز و تلاش برای فاصله انداختن بین جبهه شمالی و جنوبی عراق در منطقه خوزستان صورت گرفت».

پیکر این شهید دوران دفاع مقدس بعد از انتقال به استان هرمزگان و شهرستان رودان در زادگاهش به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید که شهادت را افتخار برای همه اعضای خانواده می‌دانست، آمده است: با درود به رهبرکبـیرانـقلاب اسلامی ایران و رزمنـدگان‌جبـهه های جنگ تحمیلی حق علیه باطل وسلام به مردم بیدار و آگاه همیشه در صحنه. مادرم، برادرانم و تمام دوستان، مرا ببخشید به آنچه برای شما خلاف بوده و انجام داده‌ام برایم طلـب آمرزش کنید.

مادرم اگر به شرف شهادت نائل شدم که این آرزوی من است، برکشته شدنم افسـوس نخورید که از ثـواب شـهادتم می‌کاهد و راضی نیستم ‌و اگر شهید شدم در زادگاهم دفنم کنید.

در پایان پیامی دارم برای ملتـم، ملت بیـدارو همـیشه درصحـنه ‌قدرامام خمینی این رهبرآگاه و همیشه بیدار را بدانید و به نداها و پیام‌هایش لبیک بگوئید، به محرومین جامعه برسید و آنها را در هرمورد یاری نمائید.

از دیگر شهدای هم‌نام این شهید شهرستان رودان می‌توان به شهید «اسدالله رونما» از شهدای دوران دفاع مقدس روستای سَکُل شهرستان رودان اشاره کرد که تیرماه سال ۱۳۶۱ در منطقه کوشک به شهادت رسید و تربت این شهید نیز در روستای محل زادگاهش قرار دارد.

شهرستان رودان در استان هرمزگان در دفاع مقدس ۲۱۰ شهید و بیش از ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha