فاز دوم کارخانه قند یاسوج آغاز شد؛ تولید شکر با چغندر

یاسوج - ایرنا -فعالیت اجرایی فاز دوم کارخانه بزرگ قند یاسوج و تولید شکر با چغندر از امروز جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ با حضور و بازدید سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد بهمراه برخی مدیران اجرایی و خبرنگاران آغاز شد تا همچنان شاهد این میراث ارزشمند و بزرگترین و اثربخش ترین دستاورد دولت سیزدهم و البته شخص آیت الله رئیسی در این استان باشیم.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پس از حضور رئیس جمهور و احیای کارخانه در فاز اول با ظرفیت حدود ۴۰۰تن تصفیه شکری در روز راه اندازی شد و در فاز نخست با حجم شکر خام بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر قرمز تصفیه شد به شکر سفید در شبکه تنظیم بازار هفت استان کشور در حال توزیع است.

سید علی احمد زاده روز جمعه در بازدید از کارخانه قند یاسوج اظهار داشت: با تخلیه ۶۰۰ تن چغندر قند از استان کرمانشاه در این واحد تولیدی فاز دوم این طرح (تولید شکر از چغندر قند) وارد مرحله تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با انعقاد قرارداد با استانهای همجوار تامین چغندر قند مورد نیاز کارخانه را از اردیبهشت ۱۴۰۳ را اغاز خواهد کرد.

عملیات فاز دوم کارخانه قند یاسوج آغاز شد؛ تولید شکر با چغندر

احمد زاده تصریح کرد: با راه اندازی فاز دوم ۵۰۰ تن شکر سفید و با کیفیت وارد بازار خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون فاز اول این طرح (تولید شکر از شکر قرمز) به صورت شبانه روز فعال است.

احمدزاده افزود: با توجه به کیفیت شکر تولید شده، این واحد تولیدی جز پنج کارخانه برتر کشور است.

وی اظهار داشت: کارخانه قند یاسوج با تلاش شبانه روزی کارگران هم اکنون بخش زیادی از شکر مورد نیاز کشور را تامین می کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: صدای زندگی در این واحد تولیدی بعد از چندین سال وقفه به گوش می رسد و چرخ این واحد تولیدی روند توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.

عملیات فاز دوم کارخانه قند یاسوج آغاز شد؛ تولید شکر با چغندر

کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید روزانه هزار تن قند و شکر آغاز به کار کرد. این کارخانه تا سال ۱۳۶۲ به تولید ادامه داد، اما پس از آن در دوره‌های متوالی تعطیل شد.

در سال ۱۳۷۶ به علت مشکلات متعدد، کارخانه قند یاسوج غیرفعال شد. در سال‌های بعد، کارخانه مجدداً به چرخه تولید بازگشت، اما دوباره راکد شد.

در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه ۱۴۰۰، برای بازسازی این کارخانه اعتباری اختصاص داده شد و کار بازسازی و احیای کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

وضعیت کنونی کارخانه قند یاسوج

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد.

مدتی پس از بهره برداری این کارخانه به دلایل مختلف معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و تولید کارخانه زیر بار مشکلات کمر خم کرد و به حالت رکود درآمد.

کارخانه قند یاسوج سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان و رکود و تعطیلی های مستمر در سفر دور دوم هیات دولت به استان کهگیلویه وبویارحمد و پیگیری و تاکید و با دخلت و نقش تعیین کننده شخص آیت الله رئیسی به مدار تولید بازگشت

این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن قند و شکر، زمینه اشتغال مستقیم برای افراد زیادی را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha