مجلس انقلابی باید در تراز شهید مدرس باشد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس انقلابی مجلسی است که عصاره فضائل مردم ایران و در تراز شهید مدرس باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس هرمزگان به شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از وی به عنوان آزادمردی یاد کرد که ضد زیاده‌خواهی، تطمیع و تهدید بود.

وی ادامه داد: شهید مدرس مردمی و همواره به فکر منافع مردم بود اما در مقطعی تنها بود که به تنهایی در مقابل همه زیاده‌خواهان ایستاد و خود را بدهکار کسی نمی‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در آستانه انتخابات هستیم و این یک فرصت مناسب است برای جوانان انقلابی است تا در این دوران سه نکته «تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و اخلاقی»، «نشر گفتمان امام و رهبری» و «جلوگیری از مسائل ضد انتخاباتی» را مورد توجه قرار داده تا مجلسی مومن و انقلابی که جلوی راه‌های نفوذ دشمنان را بگیرد، داشته باشیم.

امنیت اقتصادی ایران مرهون حضور قدرت‌مند نیروی دریایی در دریاها است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در ادامه خطبه‌ها بیان داشت: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی را باید از سه زاویه نگاه کرد؛ مرحله نخست دوران درخشان دفاع مقدس بود که با عملیات‌های مهمی چون عملیات مراورید، میدان را از بعثی‌ها گرفتند یا رشادت‌های رزمندگان در دریا مثل جنگ نفتکش‌ها مقابل آمریکایی‌ها ستودنی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: مرحله دوم نیروی دریایی که دوران سازندگی بود با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های دریایی و صنایع نظامی به دست آورد، به مرحله توسعه رسید و امروز مرزهای نیروی دریایی از سطح منطقه‌ای افزایش یافته و به دریاهای مدیترانه، کارائیب، آمریکای لاتین و باب المندب و هرجایی که منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند، خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: امروز امنیت اقتصادی کشور، مرهون حضور قدرت‌مند در دریاست و براساس تقسیم کار بین ارتش و سپاه صورت گرفته، دریاها جولانگاه دریادلان مقتدر ایران است که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ابرازامیدواری کرد: در آینده نزدیک قدرت اول دریاها در سطح جهان، نصیب نیروهای دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران شده که این هدف دست یافتنی است.

دانشجویان به دنبال دنبال حرف‌های نو استدلالی هستند

وی در ادامه ضمن اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان بیان کرد: دانشجویان به دنبال حرف نو استدلالی، نوگرایی و شنیدن حرف جدید هستند؛ همین نوگرایی است که امروز دانشگاه‌های ما در جابه‌جایی مرزهای دانش به رتبه‌های عالی رسیدند.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: دانشجو در واقع آرمانگرایی و ضد استکباری، به دنبال آرمان‌های انقلاب و مراقب نفوذی و گروه‌های انحرافی هستند که با چشمان بیدار خود جلوی این‌ها را خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد به انزوا کشیدن روحیه انقلابی از او گرفته شود.

لزوم نظارت بر روی بازار و واردات بی‌رویه

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در بخش دیگری به اثرگذاری تبعات تورمی در کشور و ضرورت اعتمادسازی بازار در بین مردم از سوی دولت اشاره و افزود: مردم با درک شرایط اقتصادی صبوری کرده و نباید سفره‌های مردم خالی باشد.

وی با بیان اینکه انتظارات تورمی باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، تاکید کرد: وزارت‌خانه‌های مربوطه باید بر روی واردات بی‌رویه و افسارگسیخته مدیریت صحیح داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha