واکنش مدودف به لغو انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین

مسکو-ایرنا- معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به لغو انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین گفت: بالاخره ماسک‌ها برافتادند.

به گزارش ایرنا، دمیتری مدودف روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت: «در نهایت ماسک‌ها برافتادند و پارلمان اوکراین (رادا) انتخابات ریاست‌جمهوری را در این کشور لغو کرد. تا زمانی که جنگ تا آخرین اوکراینی ادامه دارد، هیچ انتخاباتی در کار نخواهد بود و دولت ولادمیر زلنسکی برقرار خواهد بود. در غیر این صورت، انتخابات برای آن‌ها تبدیل به یک پایان خالی از افتخار می‌شود».
به عقیده وی، انتخابات اوکراین به دلیل سه پیامد لغو شده است: ظهور رقبای جدید، طرح موارد جدید «سرقت خارج از عرف» و همچنین این واقعیت که «حامیان خارجی شروع به گذاشتن تخم‌مرغ‌های خود در سبدهای دیگر خواهند کرد».
این سیاستمدار روس افزود:در نهایت، برای چنین «اوکراینی» نه «رئیس‌جمهوری» وجود خواهد داشت و نه برای چنین «رئیس‌جمهوری» «اوکراینی» خواهد بود.

نمایندگان پارلمان اوکراین پنجشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۹ آذر ۱۴۰۲) بیانیه‌ای در خصوص بر عدم امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ امضا کردند. این سند توسط نمایندگان تمام فراکسیون‌ها و گروه‌های پارلمان اوکراین به تصویب رسید. به گفته نمایندگان، سند ممانعت از برگزاری انتخابات «به منظور عدم تجزیه کشور و ایجاد اختلاف میان ملت» به تصویب رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha