حضور مستقل  نداجا در دریاهای آزاد مقتدرانه است

کرج - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور مستقل نداجا در دریاهای آزاد مقتدرانه است و در راستای تحقق فرامین رهبرمعظم انقلاب و فرماندهی کل قوا ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،  امیر دریادار دوم ستاد " محمد ابراهیم اسماعیل درجانی" در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: در دوران دفاع مقدس نیروی درایی ارتش اقدامات مهم وکلیدی داشت که از جمله آنها می توان به دفاع ۳۴ روزه از خرمشهر ، حضور در عملیات های خیبر، والفجر و آموزش هزاران نفر از نیروهای مردمی اشاره کرد .

وی با اشاره به اقدامات و موفقیت های موثر در روز هفتم آذر بیان کرد: همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، همکاری با ستاد جنگ های نامنظم ، اسکورت کشتی های تجاری ورهگیری کشتی های مشکوک از دیگر رشادت های دریا دلان ارتش است .

اسماعیل درجانی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص رشادت های نیروی دریایی گفت: این نیرو در آبهای خلیج فارس و مرزهای آبی چون نگینی درخشنده و استوار است .

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب رویکرد نیروی دریایی پس از دفاع مقدس تغییر یافت و ایشان در سال ۸۸ فرمودند که نیروی دریایی متناسب با تهدیدات به تقویت خود بپردازد و امروز نیروی دریایی راهبردی به رغم تحریم ها استوار و پابرجا بوده و توانسته تحریم ها را به فرصت تبدیل کند .

وی یاد آورشد: طراحی و ساخت ناوشکن ها ، طراحی و ساخت موشک اندازها ، برگزاری مسابقات بین المللی غواصی، ساخت بیمارستان دریایی ، گسترش سامانه های جنگ دریا پایه و حضور در دریای مدیترانه به منظور انتقال پیام صلح ایران اسلامی به جهان، بخشی از این اقدامات است .

اسماعیل درجانی گفت: حفاظت از منافع جمهوری اسلامی با التزام به ارزشهای اسلامی ، ایثارگری ، مقاومت وایستادگی نیروی دریایی که همیشه آماده جانفشانی بوده سبب کمک رسانی به مردم حتی درسیل نیز بوده و درسالهای اخیر نیز در محرومیت زدایی سهم خود را ادا داشته است .

وی ، همکاری در پروژه های آبرسانی ، اعزام ناوگروه رزمی ۸۶ نیروی دریایی ، معرفی دستاوردهای علمی و دانش بومی کشور را به دنیا را ازدیگر فعالیت های قابل توجهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha