۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85308083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاتروشف: هدف غرب تجزیه روسیه و نابودی روس‌ها است

تهران- ایرنا- نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفت که هدف غرب از تحمیل کردن ایدئولوژی نئونازی به اروپا تجزیه روسیه و نابود کردن روس‌ها است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، پاتروشف در مقدمه کتابی که پنجشنبه معرفی شد، نوشته است: غرب وارد مرحله جدیدی از رویارویی با روسیه شده است. آنگلوساکسون‌ها به منظور تحقیق هدف راهبردی خود ایدئولوژی را بر اروپایی‌ها تحمیل کرده‌اند. هدف راهبردی آنها تجزیه کشور ما، نابودی جهان روسی و مردم روسیه است.

وی در ادامه مقدمه خود بر کتاب «نازیسم ناتمام» افزود که مغزهای متفکر انقلاب‌های رنگی نازیسم را پذیرفته و اجرا کردند. آنها بیگانه‌هراسی را تحمیل کرده و به تغییر خشونت‌آمیز دولت‌های مشروع و ایجاد هرج و مرج روی آوردند.

پاتروشف تاکید کرد: هواداران نزدیکی روابط آمریکای شمالی و اروپا برای توجیه نابرابری و تداوم جهان تک‌قطبی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و از تفکرات نژادی، قومی، فرهنگی و برتری جویی اقتصادی بهره برده و تمام فرصت‌های موجود برای رشد فرهنگی-تمدنی و استقلال در حوزه اجتماعی و اقتصادی را از مردم دریغ می‌کنند.

به نوشته پاتروشف، غرب با دامن زدن به اختلافات قومی، حمایت از افراط‌گرایان، شوونیسم و همه اشکال رادیکالیسم تهدیدی واقعی علیه ارزش‌های جهانی و دموکراتیک، ثبات و وحدت اجتماعی و امنیت ایجاد کرده است.

وی افزود که کتاب «نازیسم ناتمام» اهمیت ادامه تحقیق و پژوهش برای «ریشه‌کنی نگرش‌های نئونازیستی» را یادآور شده است.

این کتاب توسط الکساندر شچیپکوف نوشته شده است. وی استاد علوم سیاسی در دانشکده فلسفه در دانشگاه دولتی مسکو و معاون «شورای جهانی مردم روسیه» است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha