دبیرخانه دائمی ستاد بازآفرینی شهری استان همدان گشایش یافت

همدان- ایرنا- دبیرخانه دائمی ستاد بازآفرینی شهری استان همدان برای نخستین بار در کشور در ساختمانی مجزا با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده و همزمان ستادهای استانی و شهرستانی آن تشکیل شده است.

محمدرضا باباخانی اظهار کرد: استان همدان نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار محدوده باز آفرینی شهری مصوب شده دارد که شامل پنج زیرگونه می‌شود.

وی اظهار کرد: این زیرگونه‌ها شامل محدوده ناکارآمد میانی ناهمگون، بافت فرسوده، بافت تاریخی، سکونت گاه های غیر رسمی و روستاهای الحاق شده به شهر می‌شود.

باباخانی تصریح کرد: در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۵ فضایی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار در ستاد بازآفرینی شهری استان مصوب شد.

وی ادامه داد: به فرآیند همه جانبه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیطی و کالبدی برای ساکنان محل هدف در پیوند با باقی شهر بازآفرینی شهری می‌گوییم.

معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بر اساس بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه همه ۲۴ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی شهری موظفند که ۳۰ درصد از اعتبارات خود را در محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان نیز در این آیین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۱۴ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال در محدوده بازآفرینی شهری استان همدان ساخته شود.

مجید صالحی امیر افزود: محدوده بازآفرینی شهری نیازمند توجه بسیاری است و این احساس نیاز موجب شد برای نخستین بار دبیرخانه این ستاد در همدان راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: ساختمان جدید با کارکنان مجزا برای توسعه بازآفرینی شهری در استان همدان راه اندازی شده و امیدواریم این اتفاق تازه کمک کند که شاهد شکوفایی ساخت و ساز و خدمات دهی در محلات محدوده بازآفرینی شهری باشیم و به اهداف خود در محلات قدیمی برسیم.

صالحی‌امیر با بیان اینکه شهرهای همدان و ملایر محدوده بازآفرینی بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان دارند، افزود: توجه به محدوده بازآفرینی شهری بسیار ارزشمند است و امیدواریم با حمایت‌های مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شاهد شکوفایی و تحول در بازآفرینی شهری استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha