۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85307846
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: همکاری جدید اوکراین و ناتو اقدامی کاملا تحریک کننده است

تهران – ایرنا – کاخ کرملین برنامه جدید همکاری بین اوکراین و ناتو را ادامه روند خصومت آمیز علیه مسکو و اقدامی کاملا تحریک کننده دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه (امروز) تصریح کرد که مسکو از برنامه همکاری جدید اوکراین و ناتو که دارای ماهیت تحریک کننده (خصومت آمیز) دارد، ناخرسند است.

پسکوف افزود: کاملا واضح است که ناتو خواهان ادامه تعامل با اوکراین است، بله این همان چیزی است که ما از آن بیزاریم و بنابر دغدغه های ما در مورد مسائل امنیتی، کاملا تحریک کننده است.

به نوشته تاس، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از نشست وزرای خارجه ناتو و اوکراین در ۲۹ نوامبر (هشت آذر ۱۴۰۲) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی و «کی‌یف» یک برنامه همکاری را تصویب کرده اند که شامل امنیت انرژی و آموزش ارتش اوکراین است.

مسکو: در سال ۲۰۲۴، شانسی برای آتش‌بس نیست

به گزارش ایرنا، پیش از این سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کی‌یف و حامیان غربی‌اش مواضعی اتخاذ کرده‌اند که برای مسکو کاملاً غیرقابل قبول است، تاکید کرد: هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در اوکراین حتی در سال ۲۰۲۴ هم وجود ندارد.

جنگ اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد و تاکنون کشورهای متحد واشنگتن با حمایت های هنگفت مالی و نظامی از کی یف حمایت کرده و مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساخته اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha