رشد و رونق تولید و اشتغال نیازمند تمرکز بر بازارهای صادراتی است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان بر لزوم برنامه ریزی و حضور موثر محصولات داخلی در بازارهای بین المللی تاکید کرد و افزود: برای اعتلاء و رشد بیشتر تولید، توجه به بازارهای صادراتی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور اظهار کرد: با فعال شدن کریدور تجاری شمال - جنوب باید روابط بین کشورها بطور هوشمندانه بررسی و رفتاری متناسب با شرایط موجود اتخاذ شود.

وی قطع دست واسطه‌گران و سوداگران را از اقتصاد و تولید از مسائلی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: بسیاری از معضلات افزایش قیمت به سبب این واسطه گری‌هاست.

به گفته وی، عدم حمایت از تولید کنندگان موجب دلسردی این فعالان اقتصادی است لذا باید با تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی در آنها ایجاد انگیزه کرد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در این دیدار به شعار سال و جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و افزود: تنها از مسیر رشد تولید می‌توان به ایجاد ثروت، اشتغال و رفاه برای مردم دست یافت.
حسین فرهید زاده اضافه کرد: سیاست کلی این سازمان ایجاد تعادل در بازار از طریق توازن عرضه و تقاضاست اما با توجه به شرایط تحریمی کشور با بررسی هزینه‌ها و درآمد واحدهای تولیدی سیاست قیمت گذاری را بویژه برای کالاهای اساسی دنبال می‌کنیم.

وی استان گیلان را در حوزه نظارتی از استان‌های پیشرو در کشور اعلام کرد و افزود : نظارت مردم بر مردم را پیگیری کرده و کنترل بازار از طریق اتحادیه‌های صنفی از هدف گذاری های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به جریمه ۲۰ هزار میلیارد ریالی واحد های اقتصادی متخلف طی هشت ماه گذشته گفت : نظارت بر بازار استان استمرار دارد و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۶ هزار و ۲۳۹ بازرسی در این حوزه انجام شد که منجر به کشف ۲۷۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۴۷ ریال شده است.
تیمور پورحیدری اضافه کرد: در حوزه نظارت بر مشاورین املاک نیز هشت هزار و ۴۵۷ بازرسی انجام شد که منجر به کشف ۱۳۴ تخلف به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال شد و معتقدیم از مسیر رشد تولید می‌توان زمینه ایجاد ثروت و اشتغال بیشتری فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha