پهلوی نقشی جدی در تحکیم رژیم صهیونیستی داشت/ نسل کشی ایرانیان در جنگ جهانی اول

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر تاریخ معاصر، نسل کشی و کاهش جمعیت ایران در جنگ جهانی اول را از اهداف کانون یهود دانست و گفت: بررسی اسناد نشان می دهد پهلوی نقشی جدی در تحکیم رژیم صهیونیستی داشته است.

به گزارش ایرنا از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، دوازدهمین نشست نیاوران با عنوان «بازخوانی اسناد لانه جاسوسی درخصوص ارتباط ایران و اسراییل در عصر پهلوی» با حضور سید امیر مکی پژوهشگر تاریخ معاصر، حجت الاسلام مهران رهنما خانقاه مشاور فرهنگی مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمع دیگری از علاقه مندان و تاریخ دوستان در محل سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

مکی در این نشست ضمن بررسی ارتباطات دوران پهلوی (اول و دوم) با رژیم جعلی اسراییل بیان کرد: ذکر موضوع مکانیزم اصلی تولد اسراییل و ارتباطاتی که در این خصوص وجود داشته، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از رسانه ها صحبت از تولد اسراییل در ۷۵ سال قبل می شود؛ این در حالی است که این زایش، حداقل ریشه در ۱۱۰ تا ۱۲۰ سال قبل دارد.

این پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به وقایع دوران انتهایی قاجار و اتفاقات جنگ جهانی اول که طی سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ به وقوع پیوست، توضیح داد: این اتفاقات از سه جنبه قابل توجه است. نخست «سقوط تزار روسیه» و بعدی «اعلامیه بالفور در ۱۹۱۷» است؛ این اعلامیه تولد اصلی رژیم جعلی اسراییل است و نشان از حمایت مطلق انگلیس آن زمان برای تولید، توسعه و ایجاد کانون یهود در فلسطین اشغالی دارد.

مکی افزود: سومین جنبه «قرارداد ۱۹۱۹ وثوق الدوله» است که جای پای صهیونیست ها و این رژیم نژاد پرست در آن دیده می شد که درنهایت این قرارداد منتفی شد.

وی اظهار داشت: طی صحبت های خصوصی با رضاخان از او خواسته شده بود که به صورت مطلق به درخواست های انگلیس (قیم اسراییل آن زمان) گوش کند و با روی کار آمدن رضاخان پایه های ارتباطی مهاجرت یهودیان جهان (بیرون منطقه) با ورود به ایران و رفتن به فلسطین اشغالی ایجاد و سرسلسله پهلوی عملا با این کار ضمانتی برای تاسیس حکومت خود کسب کردند.

این پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در اسناد سازمان لانه جاسوسی می بینیم سفارت آمریکا چهار تا پنج هزار کارمند مقیم و غیر مقیم داشته و فاصله محل خواب سفیر با دفتر کارش کمتر از ۵۰ متر بوده تا بتواند تسلط کامل در اجرای اهداف خود داشته باشد؛ همچنین تعداد بالایی از نفرات سازمان سیا، نفرات مرتبط با موساد و نفرات مرتبط با پنتاگون به عنوان اعضای دیپلماتیک سفارت مشغول کار بوده اند.

مکی افزود: در بررسی اسناد شاهد آن هستیم سال ۱۳۲۷ عملیات و شناسایی دوفکتو محمدرضا پهلوی نسبت به رژیم اسراییل اتفاق افتاد، اما آن طور که اسناد بیان داشته اند، اولین نمایندگی ایران در سال ۱۳۱۳ و در ابتدای دهه دوم سلطنت پهلوی اول، در اسراییل فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: از نکات مهمی که در اسناد سفارت به دفعات به آن اشاره شده این است که رژیم اسراییل به صورت دوفکتو اعلام شده بود و این حاکی از آن است که پهلوی دوم هم با ترس از اعتراض عمومی و کشورهای مسلمان همسایه، رسمیت رژیم اسراییل را علنی نکرده بود.

مکی توضیح داد: در سال ۱۳۲۷ نماینده ما در سازمان ملل اسراییل را به عنوان دوفکتو معرفی کرد یعنی حکومت ما اعلام کرد رژیم اسراییل شناسایی شده، اما به رسمیت علنی شناخته نشده است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: در سال ۱۳۲۹ محمدرضا پهلوی در اولین مصاحبه خود در این باره رسما اعلام می کند که ۱۱ سال پیش دوفکتو رژیم اسرائیل را اعلام کرده ایم. پس از آن در پی کودتا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و حمایت بی چون و چرای دول غربی و اسراییل از این کودتا و باز شدن جای پای ماسون ها و و لابی های فراماسونری در کشور، محمدرضا در زمین آنها شروع به بازی کرد و به صورت قطعی رژیم اسراییل را به رسمیت شناخت.

مکی با اشاره به منابع یهودی که از کتاب تاریخ یهود ایران (نوشته حبیب لوی) استخراج شده، درخصوص به رسمیت شناختن و قدیس سازی صهیونیست در زمان رضاخان توضیح داد: در این سند اشاره شده «دوره سلطنت رضاخان برای یهودیان ایران نظیر زمان کوروش کبیر برای ما است و عصر فرزند او محمدرضا نظیر عصر داریوش اول بوده است». این سند به ما ثابت می کند در سرسلسله پهلوی اول قطعا صهیونیست ها وجود داشته و یک تنیدگی و و وابستگی عظیم ارتباطی با هم داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha