۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85307748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلاجقه: زندگی سعادتمند بشر به محیط زیست سالم بستگی دارد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زندگی سعادتمند بشر به محیط زیست سالم بستگی دارد و باید برای رسیدن به آینده ای بهتر به دنبال زندگی پاک و مطهر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه مسابقات ملی قرآن کریم در استان خراسان شمالی اظهار کرد: قرآن به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار بسیار تاکید کرده و در جای جای این کتاب آسمانی به این مهم بسیار سفارش شده است.

وی افزود: دانش و ناشناخته های زیادی در قرآن کریم وجود دارد که باید همچون غواصان این گوهرها را کشف کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نام بسیاری از سوره های قرآن اسامی جانداران و حیوانات و حتی زمین است خاطرنشان کرد: چاره تمامی مسائل زیست محیطی در قرآن آمده است.

وی گفت: در قرآن کریم از انسان ها خواسته شده است که به پیرامون خود با بصیرت، تعقل و تدبر نگاه کنند و باید با چشم و دل به محیط زیست نگریست.

برگزاری مسابقات قرآن زمینه توسعه استان را فراهم می کند

استاندار خراسان شمالی در ادامه اظهارکرد : قرآن کریم همچون گنجی دارای رمزهایی است که رموز این کتاب آسمانی تنها با انس با آن برای ما آشکار خواهد شد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: قرآن کریم به همه موضوعات مهم از جمله خانواده‌، ازدواج، حکومت داری توجه داشته و حتی به احکام نظامی نیز پرداخته است و از این روی می توان در تمامی امور از آن بهره جست.

وی با بیان اینکه با تکیه به قرآن از رموز مختلف آن در امور زندگی، کاری و سایر موارد مطلع خواهیم شد افزود: تنها با انس به قرآن به این مهم دست خواهیم یافت.

حسین نژاد قرآن را کتاب هدایت گر انسان برشمرد که باید همچون نقشه گنج از تمامی رمز و رازهای آن بهره برداری کنیم و تحقق آن مستلزم تمرین و ممارست است.
امام جمعه بجنورد: امروز قرآن دوای دردهای بشریت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی نیز در ادامه گفت: با توجه به ظلم و ستم، فساد و بی عدالتی های موجود در جهان، امروز قرآن دوای دردهای بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با بیان اینکه قرآن کتابی برای هدایت بشر است، افزود: در جهان کنونی برخی قرآن این کتاب هدایت الهی را فراموش کرده‌اند که آن را آتش زده و یا انسان‌های بیگناه، کودکان و زنان را با بمب‌های فراوان از بین می‌برند.

وی با تاکید بر عمل به دستورات قرآن کریم افزود: با نگاه به قرآن و دستورات آن می توان تحول را در همه موارد مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۵۶ شرکت کننده شامل ۲۰۹ برادر و ۱۴۷ خواهر هستند که در این دوره از مسابقات در بخش های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند و ۲۷ داور برادر و ۲۳ داور خواهر به ارزیابی خواهند پرداخت.

این دوره از مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه برگزار می شود.

حدود یکهزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha